پلاتوهنر

معرفی فیلم؛

«دشمن» روایتگر ترس انسان‌هاست

به گزارش پلاتو هنر به نقل از کولایدر، امروزه با رشد بیش از پیش هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های بزرگ‌تر، ترس از جایگزین شدن با یک ماشین در بی‌سابقه‌ترین حد ممکن قرار دارد. حتی پیش از اینکه نام تکنولوژی یادگیری ماشینی

به گزارش پلاتو هنر به نقل از کولایدر، امروزه با رشد بیش از پیش هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های بزرگ‌تر، ترس از جایگزین شدن با یک ماشین در بی‌سابقه‌ترین حد ممکن قرار دارد. حتی پیش از اینکه نام تکنولوژی یادگیری ماشینی سر زبان‌ها بیافتد، ایان رید در سال 2018 در رمانی به نام «دشمن»(Foe)، درست همان ترس‌ها را در دل داستانش جای داده بود.

پُل مِسکال و سیرشا رونان که در کارنامه هنری خود نامزدی اسکار دارند، در کنار آرون پیر به ایفای نقش در فیلمی اقتباسی از  این رمان دلهره‌آور و علمی‌تخیلی می‌پردازند که قرار است دو ماه دیگر(6 اکتبر) اکران شود. این فیلم اقتباسی را گارث دیویس کارگردان فیلم «شیر» با همراهی رید ساخته است. تریلری که به تازگی از این فیلم منتشر شده است، زندگی این زوج را نشان می‌دهد که ورود مسئله‌ای دردسرساز، آینده‌شان را پیش‌بینی ناپذیر می‌کند.

فیلم «دشمن»

فیلم «دشمن» داستان نه چندان دوری را از زندگی زوجی به نام‌های جونیور (با بازی مِسکال) و هنریتا (با بازی رونان) روایت می‌کند. این زوج با یکدیگر در مزرعه‌ای که در خانواده جونیور نسل به نسل به ارث رسیده است، زندگی می‌کنند. در حالی که شرایط زمین رو به بدتر شدن است، این دو زندگی خوش و آرامی را در کنار یکدیگر می‌گذرانند تا زمانی که سر و کله یک غریبه که ادعا می‌کند از طرف دولت آمده است، پیدا می‌شود. این غریبه که تِرِنس (با بازی پیر) نام دارد، پیش آنها است تا جونیور را راهی یک ماموریت بزرگ دو ساله کند تا بشریت را  برای ترک سیاره زمین که روز به روز به سمت نابودی می‌رود، آماده کند ولی جونیور از صمیم قلبش هِن را دوست دارد و فکر تنها گذاشتن همسرش، عمیقا او را آزار می‌دهد. تِرِنس که انتظار همچین چیزی را داشته بود، راه حلی هولناک پیشنهاد می‌کند؛ موقعی که تِرِنس در ماموریت است، بدل بیومکانیکی او از هِن مراقبت کند.

بیشتر بخوانید:

دنزل واشینگتن جوان می‌شود؟

هوش مصنوعی مقصر فیلم‌های آشغال هالیوودی است؟

روایت هرج و مرج زندگی با هوش مصنوعی

 

https://didhonar.ir/?p=28383