پلاتوهنر

هوش مصنوعی در تولید عکس از انسان‌ها جلو زد

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورج، مطالعه جدید ادعا کرده که ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در عرض 1.5 سال بیش از همه عکاسان تصویر تولید کرده‌اند. دوربین عکاسی در سال 1826 اختراع شد و از

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورج، مطالعه جدید ادعا کرده که ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در عرض 1.5 سال بیش از همه عکاسان تصویر تولید کرده‌اند.

دوربین عکاسی در سال 1826 اختراع شد و از آن زمان، عکاسان با سرعت تصاعدی عکس می‌گیرند، اما هوش مصنوعی تنها در یک ماه توانست به تعداد عکسی که عکاسان در 150 سال تولید کرده‌اند برسند.

مطالعه جدیدی که در مجله Everypixel منتشر شده، بررسی کرده که چه تعداد تصویر توسط ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند دال-ای، میدجرنی، استیبل دیفیوژن و ادوبی فایرفلای ایجاد شده است. سپس این تعداد کل تصاویر با تعداد عکس‌هایی که از زمان شروع عکاسی توسط عکاسان گرفته شده مقایسه شد و نتایج شوکه کننده است.

این مطالعه بیان می‌کند که ابزارهای هوش مصنوعی 15 میلیارد تصویر تولید کرده‌اند، رقمی که عکاسان از سال ۱۸۲۶ تا سال ۱۹۷۵، یعنی چیزی نزدیک به ۱۵۰ سال، به آن دست یافتند. این مطالعه گزارش شرکت اپن‌ای‌آی از ابزار دال-ای را بررسی کرد. این شرکت می‌گوید بیش از 2 میلیون تصویر تولید کرده است(در طی 15 سال 916 میلیون تصویر گردآوری شده).

میدجرنی نیز به این ترکیب اضافه شد و طبق داده‌های سرور آن، 2.5 میلیون تصویر جدید در روز یا 964 میلیون تصویر از زمان عرضه محصول در جولای 2022 تولید شده است. در مرحله بعد استیبل دیفیوژن بررسی شد و از آنجایی که این نرم افزار منبع باز است و شرکت های مختلفی از این سرویس استفاده می کنند، محققان بر روی 12.5 میلیارد تصویر اجماع کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که سالانه 1.8 تریلیون عکس گرفته می شود که به 196 میلیون عکس در ساعت می رسد. بنابراین، در حالی که ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی به طور تصاعدی تصویر تولید می کنند، هنوز از تعداد عکس‌های واقعی تولید شده در هر سال، ساعت یا حتی ثانیه هم جلو تر هستند.

منبع: فارس

بیشتر بخوانید:

روایت هرج و مرج زندگی با هوش مصنوعی

چه اتفاق‌هایی برای هوش مصنوعی و هنر افتاد؟

هوش مصنوعی در دنیای هنر

https://didhonar.ir/?p=28003