پلاتوهنر

کتابی ویژه سازهای زهی ایرانی؛

کتاب «بیست دونوازی» منتشر شد

به گزارش پلاتو هنر، کتاب «بیست دونوازی» ویژه سازهای زهی ایرانی منتشر شد. گردآوری، تنظیم و اجرای این کتاب توسط شیما شاه‌محمدی انجام شده است. شیما شاه محمدی نوازنده سازهای کمانچه و قیچک درباره انتشار این کتاب در صفحه مجازی

به گزارش پلاتو هنر، کتاب «بیست دونوازی» ویژه سازهای زهی ایرانی منتشر شد. گردآوری، تنظیم و اجرای این کتاب توسط شیما شاه‌محمدی انجام شده است.

شیما شاه محمدی نوازنده سازهای کمانچه و قیچک درباره انتشار این کتاب در صفحه مجازی خود مطرح کرد: «کتاب حاضر تلاشی برای آموزش هم‌نوازی سازهای زهی ایرانی و تربیت شنوایی هنرجویان در این زمینه است. در این مجموعه قطعاتی از موسیقی ملل و نیز موسیقی مردمی و کلاسیک ایرانی با استفاده از تکنیک‌های بین‌المللی سازهای زهی و فنون مختص موسیقی ایرانی، به جهت آشنایی با شیوه‌های متفاوت نوازندگی و هم‌نوازی، تنظیم شده ‌است.

در نمونه‌ صوتی، که در لوح فشرده ضبط‌ شده، از دو ساز قیچک سوپرانو با کوک (دو سل دو سل) و قیچک آلتو (سل دو سل دو) استفاده شده‌است اما هنرجویان دیگر سازهای ایرانی نیز می‌توانند این بخش‌ها را با سازهای خود بنوازند.
‎امید که این مجموعه برای هنرجویان و علاقه‌مندان مفید و مؤثر باشد.»

‎ضبط، میکس و تهیه نسخه نهایی به عهده محمدباقر زینالی و استودیو هورآهنگ بوده است. تصویرگری جلد را مهدی فراهانی انجام داده است.

 

شیما شاه محمدی
شیما شاه‌محمدی
https://didhonar.ir/?p=27671