پلاتوهنر

چارلی کافمن مطرح کرد؛

مدیرعامل دیزنی فریب‌کار است

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی‌وایر، چارلی کافمن از واکنش‌های باب ایگر مدیرعامل کمپانی دیزنی به اعتراض‌های اخیر هالیوود، انتقاد کرد. ایگر پیش از این عنوان کرده بود که ادامه دار شدن اعتراض‌های اتحادیه نویسندگان آمریکا و انجمن

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی‌وایر، چارلی کافمن از واکنش‌های باب ایگر مدیرعامل کمپانی دیزنی به اعتراض‌های اخیر هالیوود، انتقاد کرد.

ایگر پیش از این عنوان کرده بود که ادامه دار شدن اعتراض‌های اتحادیه نویسندگان آمریکا و انجمن بازیگران آمریکا «بسیار نگران‌کننده» و «اخلال‌گرایانه» برای هالیوود، بعد از تجربه کوید-19 است.

همچنین مدیرعامل این کمپانی میزان دستمزد درخواستی این دو انجمن را غیر منصفانه خواند.

چارلی کافمن طی مصاحبه‌ای با نشریه ورایتی، در واکنش به به بیانیه‌های باب ایگر گفت: برام سوال است که آیا دستمزد خودش منصفانه است؟ فکر می‌کنم که حرف‌های او با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارد، خیلی خودخواهانه و یا فریب‌کارانه است.

کافمن ادامه داد: به نظرم مدیران کمپانی‌ها می‌دانند پولی که به جیب می‌زنند از سهم کسانی است که به میزان کافی دستمزد دریافت نمی کنند. این کارشان منزجرکننده است چون آنها کاری به غیر از آسیب رساندن، انجام نمی‌دهند. این مدیران به هنر صدمه می‌زنند و با این کار به انسانیت نیز لطمه وارد می‌کنند. اگر همه چیز برای آنها در سود نهایی و پولی که به جیب می‌زنند خلاصه می‌شود، فاتحه هنر را باید خواند.

او تشریح کرد: سران کمپانی‌ها با حضورشان هیچ کمک به درد بخوری نمی‌کنند و فکر می‌کنم با توجه به فیلم‌هایی که هالیوود می‌سازد، کاملا مشخص است که قضیه از چه قرار است.

کافمن عنوان کرد که دادن اختیارات بیشتر و به دور از نظارت کمپانی‌های بزرگ به فیلمسازان، لطف بزرگی به آنها است.

با توجه به ادامه پیدا کردن بحث‌ها درمورد استفاده از هوش مصنوعی در نوشتن فیلمنامه، کافمن رواج وابستگی به تکنولوژی را بسیار خطرناک و فاجعه‌آمیز برای نویسندگان اعلام کرد.

او در پایان گفت: زمانی که این اتفاق بیافتد، دیگر نمی‌شود جلویش را گرفت. نتیجه این اتفاق، پایان یافتن خلاقیت برای انسان‌ها خواهد بود. با این کار خلاقیت به دوش یک موجود بی احساس، بی عاطفه و مطیع گذاشته می‌شود… اگر ما خودمان را خلق نکنیم، چیزی را از دست می‌دهیم؛ چیزی اولیه، مهم و ضروری که بخشی از تجربه زیسته انسان‌ها بوده است، از زمانی که انسان و نقاشی‌های دیواری در غارها وجود داشته‌اند. توصیف تجربه زیسته یک میل و نیاز است.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی مقصر فیلم‌های آشغال هالیوودی است؟

چرا بازیگر «ماتریکس» از هوش مصنوعی می‌ترسد؟

فیلمی که تماما توسط هوش مصنوعی ساخته شد

هوش مصنوعی چطور صنعت سینما را تغییر خواهد داد؟

 

https://didhonar.ir/?p=27522