پلاتوهنر

حمایت مارتین اسکورسیزی از روستایی و نوروزبیگی

به گزارش پلاتو هنر، مارتین اسکورسیزی کارگردان نام آشنای سینمای جهان در آخرین مطلبی که در صفحه مجازی خود منتشر کرده است، به حمایت از سعید روستایی و جواد نوروزبیگی پرداخته است. در متن این مطلب آمده است: «لطفا این

به گزارش پلاتو هنر، مارتین اسکورسیزی کارگردان نام آشنای سینمای جهان در آخرین مطلبی که در صفحه مجازی خود منتشر کرده است، به حمایت از سعید روستایی و جواد نوروزبیگی پرداخته است.

در متن این مطلب آمده است:

«لطفا این طومار را برای اجرای عدالت برای سعید روستایی و جواد نوروزبیگی امضا کنید.

سعید روستایی فیلمساز ایرانی و جواد نوروزبیگی تهیه کننده اش به اتهام «فعالیت تبلیغی ضد نظام» به دلیل نمایش فیلم برادران لیلا در جشنواره معتبر بین المللی فیلم کن ۲۰۲۲ به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند. به گزارش روزنامه اعتماد و رادیو اروپای آزاد، آنها قرار است 9 روز را بگذرانند و بقیه مجازات «بیش از پنج سال به حالت تعلیق در خواهد آمد». در این مدت، آنها عملاً از فیلمسازی منع می شوند و به خاطر “حفظ منافع ملی و اخلاقی” ملزم به گذراندن دوره فیلمسازی خواهند بود.

رسانه‌های رسمی در آن زمان گفتند، برادران لیلا پس از اینکه «قوانین را با شرکت بدون مجوز در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم زیر پا گذاشت» ممنوع شد و کارگردان از «اصلاح» آن به درخواست وزارت فرهنگ خودداری کرد.

اکنون کمتر از 20 روز فرصت داریم تا به جلب توجه کافی برای تجدیدنظر در حکم آنها کمک کنیم.

لطفاً طومار را امضاء کنید و در بیوگرافی من به اشتراک بگذارید تا برای روستایی و نوروزبیگی عدالت خواهی کنم تا بتوانند همچنان نیروی خیر در جهان باشند.»

 

https://didhonar.ir/?p=27373