پلاتوهنر

نمایشگاه‌های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور

به گزارش پلاتو هنر، آثار هنری برخی هنرمندان ایرانی این روزها در نمایشگاه‌های دیگر کشورها در معرض تماشا قرار دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از این نمایشگاه‌ها می‌پردازیم. «محبوبی که رفت» نمایشگاه انفرادی زیبا رجبی از تاریخ 16 مرداد

به گزارش پلاتو هنر، آثار هنری برخی هنرمندان ایرانی این روزها در نمایشگاه‌های دیگر کشورها در معرض تماشا قرار دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از این نمایشگاه‌ها می‌پردازیم.

«محبوبی که رفت» نمایشگاه انفرادی زیبا رجبی از تاریخ 16 مرداد تا 9 شهریور ماه 1402 در گالری اِم‌سی‌اِی‌دی برپا است.

هلیا چیت سازان
اثر هلیا چیت‌سازان به نام «بی‌خوابی»

نمایشگاه گروهی «علاقه به انسانیت: پرتره‌های دیروز و امروز» از 14 مرداد تا 30 مهر در گالری فو آمریکا برپا است. در این نمایشگاه اثر هلیا چیت‌سازان هنرمندان ایرانی نیز حضور دارد.

دنیا علیپور

پروژه‌های رونوا آرت آلمان با همکاری گالری اُ اولین نمایشگاه مشترک خود را به نام «سفر در میان کاغذهای طبیعت» برگزار کرده است.

این نمایشگاه به کیوریتوری ارکیده درودی، 27 اثر روی کاغذ از 6 هنرمند ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

هر اثر هنرمندان شرکت‌کننده چشم‌اندازی منحصر‌به فرد از مضامین طبیعت و مناظر ارائه می‌دهد و تا 8 شهریورماه برپا است.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از راضیه صدیقیان، آرمین ابراهیمی، سرمیناز بارسقیان، آیلار دستگیری، مریم مُهری و دنیا علیپور.
علی تحیری
اثر علی تحیری

نمایشگاه آثار علی تحیری به نام «به من نگاه می‌کنی به تو نگاه می‌کنم» از 12 مرداد تا 4 شهریور در گالری دیس ایز نو فَنتِسی استرالیا درحال برگزاری است.

اثر باران سیاه
اثر ارغوان خسروی به نام «باران سیاه»

اثر «باران سیاه»، از تاریخ 12 مرداد تا 30 مهر 1402 در موزه‌ هنر رُز آمریکا ادامه دارد.

در این رویداد شاهد طراحی، نقاشی و نقش‌برجسته‌های ارغوان خسروی خواهیم بود. واژگان بصری هنرمند ملهم از مینیاتور‌های ایرانی، صحنه‌های نبرد و تصاویر گیاهان و جانوران است.

سپند دانش
اثر سپند دانش

نمایشگاه آثار سپند دانش با عنوان «در سرزمین کورها، رُی مرد یک چشم است» از تاریخ 17 تیر تا 29 مرداد در گالری آرت پورترز سنگاپور درحال برگزاری است.

هدیه جوانشیر ایلچی
اثر هدیه جوانشیر ایلچی به نام «به دورترین نقطه‌ای که تاکنون بوده‌ایم»

نمایشگاه گروهی «پرش، چرخش، جریان» از تاریخ 23 تیر تا 28 مرداد ماه 1402 در گالری هِمفیل آمریکا با آثاری از هدیه جوان‌شیر ایلچی برپا است.

پرویز تناولی
اثر پرویز تناولی

نمایشگاه آثار پرویز تناولی با عنوان «شاعران، قفل‌ها، قفس‌ها» از 10 تیر تا 28 آبان در گالری هنر ونکوور در معرض تماشا قرار دارد.

تناولی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «من دوست داشتم شاعر باشم، اما من یک مجسمه ساز هستم و مجسمه‌های من نوعی شعر هستند.»

 

https://didhonar.ir/?p=27188