پلاتوهنر

چارلی کافمن مطرح کرد؛

هوش مصنوعی مقصر فیلم‌های آشغال هالیوودی است؟

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی‌وایر، چارلی کافمن کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی و نویسنده فیلم‌هایی همچون «درخشش ابدی یک ذهن پاک»، «اقتباس» و «جان مالکوویچ بودن»، اعلام کرد که ممکن است ظهور این همه فیلم با محتواهای آشغال،

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی‌وایر، چارلی کافمن کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی و نویسنده فیلم‌هایی همچون «درخشش ابدی یک ذهن پاک»، «اقتباس» و «جان مالکوویچ بودن»، اعلام کرد که ممکن است ظهور این همه فیلم با محتواهای آشغال، به دلیل فیلمنامه‌هایی باشد که توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شوند.

هوش مصنوعی نمی‌تواند حتی یک لحظه از انسانیت را خلق کند

کافمن گفت: اگر تسلیم شوید و به کمپانی‌های فیلمسازی اجازه دهید با استفاده از هوش مصنوعی فیلمنامه بنویسند، دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت و بعد امیدی هم در کار نخواهد بود چون هوش مصنوعی نمی‌تواند حتی یک لحظه از انسانیت را خلق کند.

این کارگردان آمریکایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر فقط از طریق فیلم‌های آت و آشغال می‌توان کلی پول به جیب زد و این موجب شگفتی است و واقعیت این است که این کار خوشبختی را به همراه دارد. این موضوع، هم برای کمپانی‌ها و هم برای سازندگان آن فیلم‌های آت و آشغال، خیلی وسوسه کننده است، مخصوصا اگر برای ساخت آن فیلم مورد تحسین هم قرار بگیرند چون در این صورت نیازی ندارند به کاری که دارند انجام می‌دهند، فکر کنند.

عادت کردن به چیزهای به‌دردنخور

چارلی کافمن که از او به عنوان یکی از برترین فیلمنامه نویسان تاریخ سینما یاد می‌شود در ادامه افزود: آنها به چیزهای به‌درد نخور عادت داشتنه اند و دارند. مثلا اگر در کل زندگی‌ آت و آشغال خورده باشی، دلت همان را می‌خواهد، یا مثلا اگر غذاهای کنسروی خورده باشی، باز همان را می‌خواهی. زمانی دلت چنین چیزهایی را نمی‌خواهد که در طول زندگی مشغول به خوردن‌شان نبوده باشی. فیلم‌هایی که با ماشن ساخته می‌شوند، همین کار را انجام می‌دهند و من آن را توهین آمیز می‌دانم.

چارلی کافمن گفت: نویسندگان را طوری آموزش می‌دهند که به چیزهای به‌درد نخور عادت کنند و آت و آشغال بنویسند تا بتوانند در هالیوود استخدام شوند چون به نظر می‌آید که کمپانی‌ها فقط به فکر آمار فروش و منفعت‌شان هستند.

در دام آمار فروش گیشه گیر نکنید

کافمن که اوایل امسال(2023) از سوی اتحادیه نویسندگان امریکا مورد تقدیر قرار گرفته بود، به همکاران فیلمانامه نویس خود هشدار داد که در دام آمار و ارقام فروش گیشه گیر نیافتند.

این کارگردان در پایان به فیلمنامه‌نویسان دیگر هشدار داد: شما برای آمار و ارقام فروش گیشه کار نمی‌کنید. شما برای جهان کار می‌کنید. فقط صادقانه داستان‌تان را بنویسید و روایتش کنید. وظیفه ما نمایش دادن زندگی است. واقعیت را بگویید و با آن به جنگ این همه دروغی که گفته می‌شود، بروید… آنها ما را گول زدند تا فکر کنیم که بدون آنها نمی‌توانیم از پسش بر بیاییم. حقیقت این است که آنها نمی‌توانند بدون ما کاری با ارزش خلق کنند.

https://didhonar.ir/?p=27207