پلاتوهنر

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت تولد نقاش بریتانیایی

به گزارش پلاتو هنر، امروز 22 مرداد ماه مصادف با 13 آگوست 2023، گوگل به مناسبت سالروز تولد گلاک نقاش بریتانیایی، لوگوی خود را تغییر داد. حنا گلاکستاین در سال 1895 در لندن و در یک خانواده ثروتمند و یهودی

به گزارش پلاتو هنر، امروز 22 مرداد ماه مصادف با 13 آگوست 2023، گوگل به مناسبت سالروز تولد گلاک نقاش بریتانیایی، لوگوی خود را تغییر داد.

گلاک
حنا گلاکستاین معروف به گلاک

حنا گلاکستاین در سال 1895 در لندن و در یک خانواده ثروتمند و یهودی متولد شد. گلاک تا سال 1910 در مدرسه دِیم در منطقه سوئیس کاتیج به تحصیل پرداخت و سپس تا سال 1913 در مدرسه St Paul’s Girls در هَمِرسمیت تحصیل خود را ادامه داد. او در آن سال جایزه ستاره نقره‌ای را از انجمن سلطنتی طراحی دریافت کرد.

حنا گلاکستاین یکی از جسورترین هنرمندان دوره خودش بود. او در سن 23 سالگی نام گلاک (بدون هیچ پیشوند و پسوندی) را برای خودش برگزید تا اشاره‌ای به جنسیت او نداشته باشد. گلاک دائما هنجارهای جنسی را زیر پا می‌گذاشت. او لباس‌های مردانه به تن می‌کرد، موهایش را کوتاه نگه می‌داشت و پیپ می‌کشید. او مکتب یا جنبش هنری مشخصی را دنبال نمی‌کرد و آثارش را در نمایشگاه‌های انفرادی به نمایش می‌گذاشت. او سبک جدیدی از قاب بندی را معروف به «قاب گلاک» ابداع کرد. این قاب دارای 3 لایه است که با دیواری که روی آن آویخته شده است هماهنگی برقرار می‌کند به طوری که جزوی از طراحی نمای اتاق به نظر می‌آید.

گلاک

یکی از معروف ترین آثار این هنرمند، تابلوی نقاشی «مدالیون» است که در آن خودش را کنار معشوقش نِستا اُبِرمِر به تصویر کشیده است. او این اثر را از شبی که به همراه معشوقه‌اش به تماشای اجرای موسیقی رفته بودند، الهام گرفت.

دیانا سوهامی زندگینامه‌نگار گلاک اظهار کرده بود: این دو در ردیف سوم کنار یکدیگر نشسته بودند و اوج موسیقی چنان بود که این دو نفر احساس یکی بودن کردند و عششق‌شان در هم تنیده شد.

گلاک از این نقاشی با عنوان «تو ما»(You We) یاد می‌کرد.

گلاک
تابلو نقاشی «مدالیون» اثر گلاک نقاش بریتانیایی. گلاک در سمت راست و معشوقه‌اش در سمت چپ قرار دارند.

در طول سال‌های 1920 و 1930، آثار ابتدایی گلاک واکنش‌های مثبت منتقدین را دریافت می‌کردند اما بعدها از محبوبیت آثار او کاسته شد.

این هنرمند در 10 ژانویه 1978 و در سن 82 سالگی در انگلستان از دنیا رفت.

در ادامه می‌‎توانید بقیه آثار او را مشاهده کنید.

گلاک

گلاک

 

 

گلاک

 

گلاک

https://didhonar.ir/?p=26994