پلاتوهنر

یک هنرمند فرانسوی مطرح کرد:

به جای ترسیدن از هوش مصنوعی از آن کمک بگیریم

به گزارش پلاتو هنر به نقل از Waia، فلوریَن به عنوان یک مدیر هنری مشغول به فعالیت است اما علاقه او به هنر تنها به شغلش ختم نمی‌شود. این هنرمند فرانسوی در زمینه هنر هوش مصنوعی نیز فعالیت دارد. تصاویری

به گزارش پلاتو هنر به نقل از Waia، فلوریَن به عنوان یک مدیر هنری مشغول به فعالیت است اما علاقه او به هنر تنها به شغلش ختم نمی‌شود. این هنرمند فرانسوی در زمینه هنر هوش مصنوعی نیز فعالیت دارد.

تصاویری که او خلق می‌کند متفاوت هستند و اغلب، سوژهایش را در فضاهای مینیمال به تصویر می‌کشد. او در آثارش از رنگ‌های کمی استفاده می‌کند اما با این حال آثارش مخاطب را به خود جذب می‌کنند. توانایی ماهرانه فلوریَن در به تصویر کشیدن عواطف مختلف، آثار او را از بقیه متمایز می‌کند.

هنر هوش مصنوعی

گفتگویی با این هنرمند فرانسوی انجام دادیم که در ادامه می‌توانید، بخوانید.

*کمی از خودتان برایمان بگویید و اینکه چطور شد به هنر هوش مصنوعی علاقه‌مند شدید؟

اسم من فلوریَن است و در شهر نانت فرانسه زندگی می‌کنم. من مدیر هنری هستم و مفهوم هنر و خلاقیت بخش مهمی از زندگی کاریم را تشکیل می‌دهند. شغل من شامل فعالیت‌های متفاوتی است؛ از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و طراحی سایت گرفته تا گاه‌‌گداری عکاسی و فیلمبرداری برای مشتریان و حتی مدیریت شبکه‌های مجازی. اولین بار در تابستان 2022 بود که با «میدجورنی» مواجه شدم ولی تازه در ژانویه 2023 شروع به کار کردن و کشف قابلیت‌هایش کردم.

اوایل به «میدجورنی» به چشم یک ابزار جدید نگاه می‌کردم که می‌توانست در اجرای ایده‌هایم به من کمک کند ولی حالا برایم به یک ابزار مهم برای بیان عواطف و افکارم تبدیل شده است.

عکاسی همیشه جایگاه به خصوصی در قلبم داشته است. ذهنم همیشه پر از ایده‌های زیادی برای مجموعه عکس بود اما محدودیت زمانی اغلب آنها را در حد یک ایده نگه‌ می‌داشت و حالا «میدجورنی» برایم تبدیل به یک پلتفرمی شده است که با آن می‌توانم این ایده‌ها را به نتیجه برسانم.

هنر هوش مصنوعی

*از فرآیند کاری‌تان با هوش مصنوعی برایمان تعریف کنید.

این فرآیند را با یک جمله اولیه شروع می‌کنم و بعد کلماتی را از آن کم و زیاد می‌کنم تا آن چیزی که در ذهنم هست را بهتر بیان کند. جمله‌های متفاوتی را امتحان می‌کنم و معمولا این حس به من دست می‌دهد که شاید کلمات خوبی را انتخاب نکردم. همین باعث می‌شود که تجدیدنظر کنم و به کلمات متفاوت‌تری فکر کنم.

«میدجورنی» برای من شبیه صحبت کردن با زبان دوم است. اگر کلمات مناسب از ذهنمان بپرد، مجبور می‌شویم که جمله‌بندی‌مان را عوض کنیم تا ارتباط بهتری بگیریم.

هنر هوش مصنوعی

*به نظر شما هوش مصنوعی چه تاثیری روی آینده هنر دارد؟

به نظرم هوش مصنوعی به عنوان یک مدیوم جدید روی آینده هنر تاثیر خواهد داشت، درست شبیه زمانی که عکاسی به عنوان یک ابزار جدید برای توصیف افکار و عواطف ظهور پیدا کرد. به جای ترسیدن از هوش مصنوعی، باید از آن در خلق آثارمان کمک بگیریم.

هنر هوش مصنوعی

*آیا توصیه‌ای به علاقه‌مندان هنر هوش مصنوعی دارید؟

اجازه ندهید که ترس شما را از استفاده هوش مصنوعی منصرف کند. امتحانش کنید و اگر جواب نداد دوباره تلاش کنید. با بقیه مشورت کنید و متواضع باشید. اگر واقعا هوش مصنوعی برایتان جذاب است، از آن استفاده کنید اما نه به عنوان یک ترند، یا برای کسب درآمد و شهرت، بلکه برای بیان افکار و توصیف عواطف‌تان. مهم‌تر از همه اینکه با هوش مصنوعی کیف کنید.

هنر هوش مصنوعی

https://didhonar.ir/?p=26929