پلاتوهنر

شعرهایی که با هوش مصنوعی تصویر شدند

به گزارش پلاتو هنر به نقل از Waia، اِمیلی هنرمندی آمریکایی است که در ایالتی به نام آرکانزاس زندگی و از هوش مصنوعی برای خلق آثارش استفاده می‌کند. این هنرمند آثارش را در غالب یک مجموعه سه عکسی منتشر و

به گزارش پلاتو هنر به نقل از Waia، اِمیلی هنرمندی آمریکایی است که در ایالتی به نام آرکانزاس زندگی و از هوش مصنوعی برای خلق آثارش استفاده می‌کند.

این هنرمند آثارش را در غالب یک مجموعه سه عکسی منتشر و با کمک کاراکترهای گیرا و شگفت‌انگیزی که خلق می‌کند، مفهوم به خصوصی را روایت می‌کند.

هنر هوش مصنوعی

هنر هوش مصنوعی

هنر هوش مصنوعی

امیلی با فکر و برنامه‌ریزی هر کدام از کاراکترهایش را در محیطی به تصویر می‌کشد که کاملا مطابق شخصیت‌شان است و به این ترتیب مخاطب را مجذوب جهان داستانی‌شان می‌کند.

استفاده ماهرانه امیلی از نورهای نرم، رنگ‌های پاستلی و محیط‌های مالیخولیایی باعث شده است که آثار او حسی از تامل و انزوا را در مخاطب به وجود اورند.

هنر هوش مصنوعی

هنر هوش مصنوعی

هنر هوش مصنوعی

گفتگوی کوتاه با این هنرمند را در ادامه بخوانید.

*کمی از خودتان برایمان تعریف کنید و بگوید چه شد که به هنر هوش مصنوعی علاقه‌مند شدید؟

نزدیک های کریسمس پارسال(2022) بود که به هوش مصنوعی علاقه‌مند شدم. دائم به عکس‌های عجیب و قدیمی از کریمس برمی‌خوردم و زمانی که متوجه شدم این عکس‌ها با استفاده از پلتفرم میدجورنی(Midjourney) خلق شده اند، با خودم گفتم که خب من از ماجرا بی خبر بودم ولی می‌توانم ازش سر در بیاورم. یک ماه بعد، من اشتراک عضویت در میدجورنی را داشتم و  آثاری که خلق می‌کردم را در صفحه اینستاگرامم به اشتراک می‌گذاشتم.

هنر هوش مصنوعی

هنر هوش مصنوعی

هنر هوش مصنوعی

*از چه چیزهایی برای خلق تصویر با استفاده از هوش مصنوعی الهام می‌گیرید؟

من بیشتر از کتاب‌‌ها و شعرهایی که قبلا خواندم، الهام می‌گیرم. شعرها را خیلی خوب می‌شود با کمک هوش مصنوعی به تصویر کشید چون که شعرها به صورت یک شرح کوتاه هستند و در کل از چیزهایی که دوست‌شان دارم تصویر خلق می‌کنم.

هنر هوش مصنوعی

*به نظر شما هوش مصنوعی چه تاثیری روی آینده هنر دارد؟

به نظرم در آینده هوش مصنوعی تاثیر بزرگی روی هنر خواهد گذاشت و با ایده و ابزارهای جدیدی که در اختیار هنرمندان می‌گذارد، به آنها در آفرینش هنری کمک می‌کند. حتی می‌تواند هنر را برای کسانی مثل من که از پیش آموزش ندیده اند، قابل دسترس‌تر کند.

هنر هوش مصنوعی

 

https://didhonar.ir/?p=26709