پلاتوهنر

آثاری که با تلفیق عکاسی و هوش مصنوعی خلق شدند

به گزارش پلاتو هنر به نقل از waia، بونی اِستَنگ هنرمند و عکاس اهل لس‌آنجلس است که در خلق آثارش از هوش مصنوعی نیز کمک می‌گیرد و بیشتر مردم تحت تاثیر آثار او هستند. هر فریم از عکس‌های او یک

به گزارش پلاتو هنر به نقل از waia، بونی اِستَنگ هنرمند و عکاس اهل لس‌آنجلس است که در خلق آثارش از هوش مصنوعی نیز کمک می‌گیرد و بیشتر مردم تحت تاثیر آثار او هستند. هر فریم از عکس‌های او یک داستانی شاعرانه‌ روایت می‌کند. او مدیوم‌های مختلفی مانند نقاشی، طراحی و عکاسی را با هوش مصنوعی تلفیق می‌کند تا جهان‌هایی خیال‌انگیز و مملو از رنگ‌های پاستلی خلق کند.

تصویرسازی او از آدم‌های قشر‌های مختلف جامعه، متفاوت است و اغلب سوژه‌هایش با ظرافت در منظره‌ای که در آن هستند، تلفیق شده‌اند. سوژه‌های او چه تنها باشند یا چه در کنار یکدیگر و یا در گروهی صمیمانه، حسی از آرامش و بی‌طرفی را بر می‌انگیزند و در این دنیای پر همهمه امروزی، حسی از درنگ را القا می‌کنند. آثار این هنرمند بینندگان را به یک جهان رویایی دعوت می‌کنند؛ جهانی که در آن واقعیت و خیال با یکدیگر در می‌آمیزند.

برای آشنایی بیشتر با این هنرمند آمریکایی، گفتگویی با او انجام دادیم که در ادامه می‌توانید بخوانید.

هنر هوش مصنوعی

*کمی از خودتان برایمان تعریف کنید و بگویید چطور شد که به هنر هوش مصنوعی علاقه‌مند شدید؟

من یک مادر و عکاس هستم. اوایل به هنر هوش مصنوعی علاقه‌ای نداشتم و راستش را بخواهید، با آن مخالف بودم. برای اینکه دلیل مخالفتم با هوش مصنوعی کاملا برایم روشن باشد، آن را امتحان کردم ولی خب در نهایت عاشقش شدم.

هنر هوش مصنوعی

*از چه کسانی و چه چیز‌هایی الهام می‌گیرید و تاثیر آنها بر کار شما چگونه است؟

من از یک نفر یا یک چیز الهام نمی‌گیرم. این زندگی روزانه است که من را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ شنیدن و لمس داستان دیگران، آثار هنری که قبلا دیدم و تجربیات اجدادم که از طریق ژن‌هایم به من به ارث رسیده، همه این‌ها تاثیرگذار هستند.

هنر هوش مصنوعی

*فرآیند آفرینش هنری را چگونه با استفاده از هوش مصنوعی پیش می‌برید؟

اول با تلفیق نقاشی، طراحی و عکس‌های خودم شروع می‌کنم تا ببینم نتیجه چگونه می‌شود. اغلب، رنگ‌ها و الگو‌ها باعث جرقه زدن ایده‌هایی در ذهنم می‌شوند. اگر در مسیر خلق کردن به بن‌بست برسم، دست از کار می‌کشم و کمی از آن فاصله می‌گیرم. رها کردن، توقف و شروع دوباره فرآیند مهمی در این مسیر هستند.

هنر هوش مصنوعی

*استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار هنری چه تاثیری روی سلامت روحی و روانی شما داشته است؟

هنر هوش مصنوعی روش خوبی برای تخلیه احساست و افکارم بوده است. من انتظار زیادی از هوش مصنوعی ندارم و برای همین توصیف تخلیاتم با آن، برایم بسیار آرامش بخش بوده است.

هنر هوش مصنوعی

*توصیه شما به کسانی که به هنر هوش مصنوعی علاقه‌مند هستند چیست؟

به سعی کردن و یادگیری ادامه دهید و پر توقع نباشید.

بیشتر بخوانید:

 

https://didhonar.ir/?p=26251