پلاتوهنر

نقد و بررسی «لاک ‌پشت‌های نینجا جهش ‌یافته نوجوان: ضرب و شتم جهش‌ یافته»

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، در دهه ۸۰ میلادی به شوخی شروع شد، پدیده‌ای که ما اکنون آن را «خستگی ابرقهرمانی» می‌نامیم، حداقل در میان علاقه‌مندان به کمیک‌ها وجود داشت. کوین ایستمن و پیتر لیرد که از

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، در دهه ۸۰ میلادی به شوخی شروع شد، پدیده‌ای که ما اکنون آن را «خستگی ابرقهرمانی» می‌نامیم، حداقل در میان علاقه‌مندان به کمیک‌ها وجود داشت. کوین ایستمن و پیتر لیرد که از بازیافت ایده‌های قدیمی توسط سازندگان پالپ ناامید شده‌اند، «لاک‌ پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان» را بیرون می‌آورند. ایده این بود که چگونه قهرمان‌های ضعیف جریان اصلی را مسخره کنیم، اما این تقلید به قدری محبوب شد که یک امپراتوری کوچک برای خودش ایجاد کرد: فیلم‌ها، بازی‌ها، سریال‌های تلویزیونی و کلی کالا.

ست روگن برای تهیه‌کنندگی استودیو یک ریبوت انیمیشنی را سفارش داده است که بر روی هویت‌های ناخوشایند نوجوانان هوشیار متمرکز می‌شود، در حالی که به این فرنچایز ظاهری تازه از کمیک بوک می‌دهد.

در پشت صحنه، جف رو، فرمان‌دار، سبک شل و شبه دستی «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» (که کارگردانی مشترک آن را برعهده داشت) را به کار می‌گیرد و آن را حتی بیشتر از این به کار می‌برد، به طوری که هر فریم یک خط خطی و خیابانی دارد.

به‌جای اینکه این چهار نفر به‌عنوان حرفه‌ای هنرهای رزمی تکه‌تکه شوند، – همانطور که می‌دانید، از نقاشان دوره رنسانس نام‌گذاری شده‌اند، اما به سختی می‌توان آن‌ها را به سلاح‌ها و عینک‌های ترجیحی آن‌ها متمایز کرد – به‌طور بسیار نابالغ و قابل درک هورمونی معرفی می‌شوند.

فیلمنامه روگن، ایوان گلدبرگ، دن هرناندز و بنجی سامیت، با مقداری از تحقیر خود، داستان پس‌زمینه خزندگان را بازخوانی می‌کند.

مشاجره و پیوند بیش از داستان اصلی، که شامل یک مگس جهش یافته (مکعب یخ) و تعداد انگشت شماری از موجودات دیگر است که توسط دانشمند دیوانه باکستر استاکمن (جیانکارلو اسپوزیتو) آزمایش می شوند، زمانی که سینتیا اوتروم شرور (مایا رودلف) و بدجنس بازی می کنند، قلقلک می دهد. طرفداران او از مؤسسه تحقیقات کیهانی تکنو هجوم آوردند. طرفداران TMNT می دانند که نام Utrom به چه معناست، اگرچه این تغییر باید منتظر یک دنباله یا اسپین آف تلویزیونی باشد. (که هر دو طبق اعلام اخیر نیک در راهند)

در حال حاضر، فیلم بر روی مگس جهش یافته تمرکز می کند، که با تحقیقات استوکمن به یک هالک استثماری با صدای بلند تبدیل شد که خود را “سوپر فلای” می نامد. برنامه او این است که تراوش را به صورت انبوه تولید کند و آن را در جهان منتشر کند و همه موجودات را به نسخه‌های عجیب و غریب خود تبدیل کند. لاک‌پشت‌ها مداخله می‌کنند که به یک تعقیب و گریز سورئال ماشین تبدیل می‌شود.

این فیلم زمانی بهترین نتیجه را دارد که سازندگانش به خود اجازه می‌دهند که واقعاً عجیب و غریب باشند. صحنه های مبارزه نیز بسیار عالی هستند، و ظاهر غیرمعمول را با برخی حرکات دوربین مجازی بسیار پویا ترکیب می کنند.

در حالی که اعضای انجمن نویسندگان آمریکا در اعتصاب و خواستار محافظت از هوش مصنوعی هستند، در اینجا فیلمنامه ای وجود دارد که توسط مغز انسان به شیوه ای عجیب و غریب ساخته شده است. این فیلم در جاهایی به شدت بدیع است و یک کره بازیافت شده از کلیشه های خسته است. نگاه منحصربه‌فرد فیلم سوالات مشابهی را در مورد نحوه کار انسان و الگوریتم‌ها با هم ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که انیماتورها آنچه را که کامپیوتر رندر می‌کرد، گرفته‌اند و سپس هر فریم را با دست روتوش می‌کنند.

در هر صورت، این فیلم بیشتر به معنای سرگرم کننده بودن است و در عین حال به طرفداران مادام العمر از جمله کسانی که با لاک پشت‌ها بزرگ شده اند، فرصت های زیادی برای علاقه مند شدن به آن ها می دهد.

https://didhonar.ir/?p=25572