پلاتوهنر

کریستوفر نولان؛

دلیل بازنشستگی تارانتینو بسیار ناب است

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان اخیراً به پادکست «ReelBlend» گفت که تصمیم کوئنتین تارانتینو برای کناره‌گیری از فیلم‌سازی را پس از دهمین تلاش کارگردانی‌اش با عنوان «منتقد فیلم» درک می‌کند. تارانتینو سال‌ها در مورد برنامه

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان اخیراً به پادکست «ReelBlend» گفت که تصمیم کوئنتین تارانتینو برای کناره‌گیری از فیلم‌سازی را پس از دهمین تلاش کارگردانی‌اش با عنوان «منتقد فیلم» درک می‌کند.

تارانتینو سال‌ها در مورد برنامه خود برای بازنشستگی صحبت کرده و گفته است که می‌خواهد مجموعه‌ای از کارهای مستمر و قوی را پشت سر بگذارد.

کریستوفر نولان بیان کرد که در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که تارانتینو را باور نکنیم. هر بار که او جزئیات فیلم بعدی‌اش، «منتقد فیلم» را اعلام می‌کند، به طرفداران یادآوری می‌کند که این آخرین فیلم کارگردانی‌اش خواهد بود و همچنین تاکید می‌کند که صرفاً به دلیل کناره‌گیری از فیلم‌سازی به این معنا نیست که نمی‌تواند کتاب بنویسد، نمایشنامه بنویسد و سریال های تلویزیونی و موارد دیگر نسازد. پایان دادن به حرفه فیلمسازی تارانتینو در دهه 60 زندگی اش، در تضاد با فیلمسازی مانند مارتین اسکورسیزی است که اواخر امسال «قاتلان ماه کامل» را در 80 سالگی اکران می کند.

نولان در پاسخ به این سوال که مسیر کدام‌ یک را ترجیح می‌دهد گفت: حقیقت این است که من هر دو دیدگاه را درک می‌کنم. روایت داستان در سینما اعتیادآور است؛ کار بسیار سختی است، اما بسیار سرگرم کننده هم هست. وقتی برای انجام دادن آن انگیزه داشته باشی توقف داوطلبانه آن کمی سخت می‌شود.

نولان درباره تصمیم بازنشستگی تارانتینو گفت او به برخی از کارهای فیلمسازان در سال‌های بالاتر زندگی نگاه می‌کند و احساس می‌کند اگر نمی‌تواند به روزهای اوج برگردد بهتر است آن کار را انجام ندهد. این یک دیدگاه ناب‌گرایانه است.

نولان اما مطمئن نیست کاملاً با تارانتینو موافق باشد و معتقد است به هر حال جنبه‌هایی جذاب در کار یک کارگردان بزرگ وجود دارد و همان کافی است که کار ادامه پیدا کند. …شاید یک بازی، یک چیز ساختاری یا یک صحنه کافی باشد که آن فیلم ساخته شود و به همین دلیل در حالی که به تایید کامل فکر می‌کند، اما نمی‌خواهد به حذف فکر کند.

پل توماس اندرسون دیگر کارگردان مطرح سال ۲۰۱۸ درباره تصمیم تارانتینو با آن مخالفت کرده بود و گفته بود تا زمانی که بتواند این کار را انجام دهد، آن را انجام خواهم داد.

«اوپنهایمر» جدیدترین فیلم کریستوفر نولان دوازدهمین تلاش او در کارگردانی است و پل شریدر نویسنده «راننده تاکسی» به تازگی این فیلم را بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن حاضر خواند.

«اوپنهایمر» از ۲۱ جولای از یونیورسال پیکچرز در سینماها اکران می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=24872