پلاتوهنر

هوش مصنوعی و کرونا؛ فرصتی برای تحول

به گزارش پلاتو هنر به نقل از My Modern Met، درحالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی دوری می‌کنند، سای ته هنرمند هنر دیجیتال از توانایی‌های خلاقانه ای آی بهره می‌برد. او با تلفیق هوش مصنوعی در نقاشی‌های دیجیتالش،

به گزارش پلاتو هنر به نقل از My Modern Met، درحالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی دوری می‌کنند، سای ته هنرمند هنر دیجیتال از توانایی‌های خلاقانه ای آی بهره می‌برد. او با تلفیق هوش مصنوعی در نقاشی‌های دیجیتالش، آثار بی‌نظیری با تکنیک میکس مدیا خلق می‌کند که باعث متحول شدن هنرش شده است.

بر خلاف بعضی از هنرمندان که استفاده‌شان از این تکنولوژی را پنهان می‌کنند، این هنرمند در مورد استفاده از ای آی در هنرش کاملا شفاف است. او حتی بایو اینستاگرام خود را این چنین نوشته است: «هنرمند هنر دیجیتال+هوش مصنوعی». به علاوه، او در تمامی کپشن‌های پست‌های اینستاگرامی خود، توضیح می‌دهد که آثارش تلفیقی از نقاشی‌هایی دستی و هوش مصنوعی است.

آثار برانگیزنده سای ته نشان دهنده پتانسیل‌های مثبت استفاده از ای آی است. آثار او ثابت می‌کنند که به جای استفاده از ای آی برای فریب دادن مردم یا سرقت هنری، می‌توان از آن برای پرورش خلاقیت استفاده کرد. پرتره‌های فراموش ناشدنی او از زنان و مردان جوان و پیر مسحور کننده هستند و مخاطب را کنجکاوِ داستان پشت هر اثر می‌کند. از این رو گفتگویی با این هنرمند در زمینه هنر و هوش مصنوعی انجام دادیم.

میکس مدیا

علاقه‌تان به هنر چگونه شروع شد؟

علاقه من به هنر از زمان دبیرستان شروع شد. اما به دلیل فعالیت کاریم در زمینه گرافیک، مجبور شدم برای چندین سال از علاقه‌ام دور باشم تا بالاخره سه سال پیش که ویروس کوید-19 شیوع پیدا کرد، من وقت آزاد پیدا کردم و  دوباره کم کم شروع به تمرین کردم.

میکس مدیا

میکس مدیا

اولین باری که با ای آی مواجه و متوجه پتانسیل‌های خلاقانه آن شدید کی بود؟

هوش مصنوعی را هم در دوران شیوع کوید-19 کشف کردم و متوجه تاثیرات آن در تکنیک‌های نقاشی شدم. من از استفاده کردن هوش مصنوعی خیلی کیف می‌کنم چون در حوزه هنر خیلی از هوش مصنوعی الهام گرفته ام.

میکس مدیا

میکس مدیا

مثبت‌ترین کاربرد ای آی در کارهایتان برای خلق یک اثر به سبک میکس مدیا چه بوده است؟

توانایی کشف امکانات جدید و حفظ میل به یادگیری مهارت‌های جدید، مهم‌ترین چیزهایی هستند که از ای آی یاد گرفته ام. این مسیر من را شیفته خودش می‌کند.

میکس مدیا

میکس مدیا

دوست دارید که مردم چه چیزی را بهتر درمورد ای آی بفهمند؟

امیدوارم مردم متوجه شوند که هوش مصنوعی فقط یک ابزار است. ما وظیفه داریم که درست از آن استفاده کنیم. در حقیقت ای آی بسیار توانمند است و چیزهای زیادی را می‌توانیم از آن یاد بگیریم. در حال حاظر دارم یاد می‌گیرم که چگونه آن را با توانایی‌های خودم ترکیب کنم تا امکانات بیشتری ایجاد کنم. ای آی به حفظ احساس تازگی در هنرم به من کمک می‌کند.

 

https://didhonar.ir/?p=24378