پلاتوهنر

نگاهی به هوش مصنوعی در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پلاتو هنر، هوش مصنوعی یکی از مهم ترین بحث های داغ در سر تاسر دنیا است. ای آی یا هوش مصنوعی، علاوه بر تاثیر در زندگی روزمره، در جهانِ هنر و زندگی هنری نیز تاثیر گذار است و

به گزارش پلاتو هنر، هوش مصنوعی یکی از مهم ترین بحث های داغ در سر تاسر دنیا است. ای آی یا هوش مصنوعی، علاوه بر تاثیر در زندگی روزمره، در جهانِ هنر و زندگی هنری نیز تاثیر گذار است و خواهد بود! به همین دلیل، پلاتو هنر در این هفته سعی کرد اخبار و گزارش هایی را در این حوزه ترجمه و انتشار دهد.

نقاشی‌هایی که با الهام از هوش مصنوعی خلق شدند

جِنی پَسِنن هنرمند فنلاندی فعال در هنر دیجیتال است. او در رشته گرافیک تحصیل کرده و به مدت ۱۳ سال به عنوان طراح و انیماتور در حوزه برندیگ و مارکتینگ فعالیت کرده است.

او درباره به کارگیری هوش مصنوعی در آثارش گفت: طرح های تولیدی ای آی، باعث برانگیختن قوه تخیلم می‌شوند. ای آی برای من شبیه یک منبع الهام است و از آن برای الهام گرفتن استفاده می‌کنم. در تصاویر انتزاعی که ای آی خلق می‌کند می‌توانم اسب، پا و انسان ببینم.

او در ادامه گفت: از تصویری که به هیچ چیزی شباهت ندارد، اثری مطابق آنچه در تصویر تولیدی ای آی دیدم، خلق می‌کنم.

هوش مصنوعی یا ای آی یک اصطلاح رایج است که احتمالا پیش از این اسمش به گوشتان خورده یا در جایی خوانده اید. وقتی عبارت هوش مصنوعی را می‌شنوید احتمالا کلماتی مانند تکنولوژی، عصر دیجیتال، و مقالاتی درباره ربات ها به ذهنتان خطور می‌کنند اما هوش مصنوعی واقعا چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟

هوش مصنوعی به معنای پیشرفت در زمینه تکنولوژی است که شامل برنامه نویسی تکنولوژی برای حل مسئله می‌شود. صحبت از هوش مصنوعی اغلب با کلماتی مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و کلان داده همراه است. در این مقاله تعریف هوش مصنوعی، کاربرد ها و آینده مورد انتظار آن در سطحی عمیق تر بررسی می‌شوند.

فیلمی که تماما توسط هوش مصنوعی ساخته شد

هوش مصنوعی (ای آی) امروزه بیش از پیش نقش پررنگی را در زندگی ما ایفا می‌کند. دامنه گستردگی این تکنولوژی آنقدر گسترده شده که حتی عرصه هایی مانند سینما را نیز دربر گرفته است.

استفاده از ای آی دیگر محدود به خلق جلوه های بصری یا جلوه های ویژه نیست، بلکه در فیلمنامه نویسی، تدوین، نِریشن و دیگر مراحل ساخت فیلم نیز کاربرد دارد.

فیلم کوتاه «ژانویه» (January) که احتمال می‌رود یکی از اولین فیلم های ساخته شده توسط هوش مصنوعی باشد، تماما با استفاده از این تکنولوژی و بدون دخالت انسان تنها در ۲۴ ساعت تولید شده است.

برای این فیلم کوتاه، هیچ تصویری توسط انسان گرفته یا نقاشی نشده، فیلمنامه یا یادداشتی نوشته نشده و موسیقی ساخته یا اجرا نشده است و وجود انسان در این پروژه تنها برای فرمان و کنار هم قرار دادن اجزا لازم بوده است.

هوش مصنوعی مردم بمبئی را نجات می‌دهد

یک هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی، وسایل نقلیه ای را طراحی کرده است که در زمان بارش باران های شدید شهر بمبئی به مردم امکان تردد در خیابان های سیل زده و آب گرفته شهر را می‌دهد.

با فرا رسیدن فصل باران های موسمی در شهر بمبئی، سیل زدگی و آب گرفتگی در مناطق مختلف این شهر اتفاق میافتند. این وضعیت علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد، زندگی روزانه را نیز مختل می‌کند. برای حل این مشکل، یک هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی وسایل نقلیه آینده نگرانه ای را طراحی کرد که طبق اظهار نظر خود او، باید خیلی زودتر چنین وسایل نقلیه ای برای شهر بمبئی ساخته می‌شد.

این وسایل نقلیه جدید، علاوه بر ایجاد امکان تردد در خیابان های سیل زده و آب گرفته، از خیس شدن مردم در مقابل بارش های شدید باران نیز محافظت می‌کنند.

آمیتاب باچان به هوش مصنوعی مولد بله گفت

آمیتاب باچان اسطوره سینمای هند، از امکانات هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند تا با هوادارانش تعامل بیشتر داشته باشد.

باچان درباره همکاری با استودیو دیجیتال آیکنز گفت: من شیفته مسیری هستم که فن‌آوری در حال تکامل دارد طی می‌کند و شیفته سرعتی که نوآوری‌های جدید در سرتاسر جهان در حال ظهور هستند. یکی از آن‌ها هوش مصنوعی مولد است و من خوشحالم که بخشی از چنین دنیای شگفت‌انگیز آینده‌نگرانه‌ای از هوش مصنوعی مولد هستم و بنابراین با ایکنز همکاری کرده‌ام. ما با هم وارد این دنیای فراجهانی جدید خواهیم شد.

استودیو دیجیتال آیکنز با باچان کار می‌کند تا ویژگی‌های نمادین او را به تصویر بکشد و از این طریق تجربه‌ای جدید را برای طرفداران وی در سراسر جهان فراهم کند. هنگامی که این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ محقق شود، علاقه‌مندان در هند می‌توانند با باچان در مکان‌های مختلف تعامل داشته باشند.

https://didhonar.ir/?p=23917