پلاتوهنر

کاسه توالت سوژه یک نمایشگاه شد

به گزارش پلاتو هنر، «توالیتر1 ماتریکس» عنوان نمایشگاه انفرادی امین حکمت پناه است که تا 27 تیرماه در گالری ثالث ادامه دارد. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «Towaliter یک سیستم است. سیستمی که نه تنها همه چیز و همه‌کس

به گزارش پلاتو هنر، «توالیتر1 ماتریکس» عنوان نمایشگاه انفرادی امین حکمت پناه است که تا 27 تیرماه در گالری ثالث ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «Towaliter یک سیستم است. سیستمی که نه تنها همه چیز و همه‌کس را در خود ذوب کرده و به شکل خود در می آورد، بلکه همه چیز را به گَند و کثافت و نهایتا نابودی میکشاند. در این سیستم حتی برای اشیاء و مصنوعات بشری نیز برنامه و هدفی مشخص شده! سیستمی که با تکثیر خود به دنبالِ تمامیت‌خواهی است (تکرار و تکثیر خطوط افقی، عمودی و مورب کاسه توالت اشاره به این مفهوم دارد.) در این تکثیر همه‌چیز دچار تکرار میشود، تکراری ملال‌آور و طاقت فرسا به طوری که همه چیز و همه‌کس گرفتار سرگیجه و تَهوع شده و شروع به برون‌ریزی می‌کنند. در این سیستم فلسفه‌ی وجودی بر پایه‌ی این جمله میباشد: ” من ذوب می‌شوم، پس هستم! ”

توالتTowaliter سیستمی است که ظاهرا بسیار دقیق و حساب شده طراحی شده و همه‌ی محاسبات را به‌شکل خود درآورده و بی‌اعتبار می‌کند. در این سیستم چه عاقلانه و منطقی رفتار کنی و چه هیجانی و بی‌منطق، نتیجه یکسان خواهد بود.

جوهره اصلی این سیستم (کاسه توالت) دارای خطوط عمودی، افقی و مورب است و تکرار این خطوط است که
ساختار را می‌سازد. همه چیز از او شروع و به او خَتم می‌شود. همه‌چیز از او شکل می‌گیرد و همه ی اشکال در او مُستحیل میشوند. هم زاینده است و هم نابودگر…

امین حکمت‌پناه

چهارم تیرماه یک‌هزار و چهارصد و دو»

گالری ثالث در نشانی تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١٤٨ واقع شده و همه روزه از ساعت 10 تا 21 میزبان مخاطبان است.

توالت

https://didhonar.ir/?p=23431