پلاتوهنر

نولان هشدار داد:

از هوش مصنوعی بت نسازید

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی وایر، کرستوفر نولان کارگردان فیلم «اوپنهایمر» که قرار است در بیست و یکم جولای اکران شود، در مصاحبه ای با مجله ویرد اعلام کرد که اعتقادی به مداخله های الهی هوش مصنوعی

به گزارش پلاتو هنر به نقل از ایندی وایر، کرستوفر نولان کارگردان فیلم «اوپنهایمر» که قرار است در بیست و یکم جولای اکران شود، در مصاحبه ای با مجله ویرد اعلام کرد که اعتقادی به مداخله های الهی هوش مصنوعی ندارد.

نولان گفت: از نظر من مشکل به کار بردن هوش مصنوعی مانند استفاده از الگوریتم بسیار مشخص است. ما شاهد استفاده کمپانی ها از الگوریتم ها و حالا از هوش مصنوعی، برای شانه خالی کردن از زیر مسئولیت اقدام هایشان هستیم.

کارگردان فیلم «تنت» ادامه داد: حمایت از توانایی های بی حد ومرز هوش مصنوعی، در واقع حمایت کردن از کاهش مسئولیت های انسان از لحاظ اقدامات نظامی، اقتصادی-اجتماعی و دیگر اقداماتشان است. نسبت دادن صفت های خداگونه به هوش مصنوعی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هایمان، بزرگ ترین خطر هوش مصنوعی است.

او بیان کرد: نمی­دانم چه داستانی پشت این قضیه است که در طول تاریخ، میل انسان ها به ساخت بت های دروغین مشاهده می­‌شود. چیزی شبیه خودمان می‌­سازیم و بعد بخاطر ساخت آن، ادعای داشتن قدرت خداگونه می­‌کنیم.

طبق گفته های نولان، نحوه پوشش رسانه ها از خطر های جدی «چت جی بی تی» و «اپن ای آی» فقط باعث افزایش بیشتر اشتیاق مردم می‌­شود.

او گفت: من خطر را حس می­‌کنم. اینکه همه خواهان هوش مصنوعی هستند، دلیل نمی­‌شود که خطر جدی وجود نداشته باشد. از نظر من خطر در فرار کردن از مسئولیت هاست.

خالق فیلم «تلقین» افزود: یه حسی به من می­‌گوید که هوش مصنوعی همچنان می­‌تواند برای ما یک ابزاربسیار توانمند باشد و من در این باره به معنای واقعی خوش بین هستم اما باید به هوش مصنوع به چشم یک ابزار نگاه کنیم. کسی که ای آی را به کار می­‌برد باید همچنان مسئول عواقب استفاده از آن باشد. اگر هوش مصنوعی را در جایگاه انسان قرار دهیم (همانطور که در برخی از موارد به صورت قانونی این جایگاه را به کمپانی ها دادیم)، بنظرم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

 

https://didhonar.ir/?p=21646