پلاتوهنر

همچنان سوگوار درگذشت‌ کورمک مک‌ کارتی هستم

به گزارش پلاتو هنر، کورمک مک‌ کارتی یکی از بزرگترین نویسندگان معاصر آمریکا روز سه شنبه ۱۳ ژوئن و در ۸۹ سالگی درگذشت. استیون کینگ، نویسنده آمریکایی در توئیتر خود به‌ مناسبت درگذشت کورمک مک‌ کارتی نوشت: «کورمک مک‌ کارتی،

به گزارش پلاتو هنر، کورمک مک‌ کارتی یکی از بزرگترین نویسندگان معاصر آمریکا روز سه شنبه ۱۳ ژوئن و در ۸۹ سالگی درگذشت.

استیون کینگ، نویسنده آمریکایی در توئیتر خود به‌ مناسبت درگذشت کورمک مک‌ کارتی نوشت: «کورمک مک‌ کارتی، شاید بزرگ‌ترین رمان‌نویس آمریکایی زمانه من باشد، او عمر طولانی‌ داشت و مجموعه‌ای از آثار خوب خلق کرد، با این‌ حال من همچنان سوگوار درگذشت‌ آن هستم.»

شهرت وی به دلیل نوشتن رمان‌هایی است که در آن به بررسی تیره‌ترین ابعاد وجودی انسان می‌پردازد. مک‌ کارتی در بیشتر آثار خود تضاد افراد با ارزش‌های اجتماعی و همچنین پیروی از غرایز را به خوبی به تصویر ‌کشید و گاردین به او لقب «بدبین بزرگ ادبیات آمریکا» را داده است.

رمان‌های کورمک مک‌ کارتی موضوع اقتباس چندین فیلم سینمایی و تله فیلم درخشان بوده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«همه اسب‌های زیبا» به کارگردانی بیلی باب تورنتون و حضور بازیگرانی چون مت دیمون، پنه لوپه کروز و سام شپارد.

«جایی برای پیرمردها نیست» به کارگردانی جوئل و اتان کوئن و حضور بازیگرانی چون خاویر باردم و تامی لی جونز. این فیلم در اسکار 2007 نامزد دریافت 8 جایزه شد که در نهایت موفق به دریافت اسکارهای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگری نقش مکمل مرد شد.

فیلم «جاده» به کارگردانی جان هیلکات و بازی ویگو مورتنسن.

فیلم «فرزند خدا» به کارگردانی جیمز فرانکو.

فیلم «مشاور» به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی پنه‌ لوپه کروز، مایکل فاسبندر، خاویر باردم و کامرون دیاز.

«غروب محدود» به کارگردانی تامی لی جونز و حضور بازیگرانی چون ساموئل ال جکسون و تامی لی جونز.

او در سال ۲۰۰۷ جایزه پولیتزر ادبیات داستانی را برای رمان «جاده» که کتابی پر از هیجان درباره سفر یک پدر و پسر در دنیایی متروک است را دریافت کرد.

کورمک مک‌ کارتی نسبتا دیر مشهور شد و در سال ۱۹۹۲ زمانی که حدود ۶۰ سال داشت، با انتشار ششمین رمان خود با عنوان «همه اسب‌های زیبا» توجهات را به خود جلب کرد.

https://didhonar.ir/?p=20907