پلاتوهنر

مریم بختیاری در گفتگو با پلاتو هنر؛

برخورد غیرمتعارف با مسائل جدی را دوست دارم/ ادامه پخش «بالا افتادن»

مریم بختیاری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «بالا افتادن» در گفتگو با پلاتو هنر درباره وضعیت این فیلم که در سی ‌و ‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت و بعد از آن توانست به پنجاه ‌و دومین جشنواره

مریم بختیاری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «بالا افتادن» در گفتگو با پلاتو هنر درباره وضعیت این فیلم که در سی ‌و ‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت و بعد از آن توانست به پنجاه ‌و دومین جشنواره دانشجویی Sehsüchte آلمان راه پیدا کند، گفت: فیلم کوتاه «بالا افتادن» همچنان در حال پخش است و همچنین فیلم را برای جشنواره‌های نهال و ایسفا هم فرستاده‌ام که امیدوارم مورد پذیرش قرار بگیرد.

این کارگردان درباره بازخوردهایی که از مخاطبان اثر خود گرفته است، بیان کرد: با وجود اینکه فیلم اولی بوده‌ام، بازخوردهایی که گرفتم خیلی خوب و ایده‌آل بودند. اینکه آدم‌ها توانستند با جهان دنیای فیلم من ارتباط برقرار کنند، خیلی خوب است. چون هر فیلمسازی هم دوست دارد که بتواند مخاطب خود را پیدا کند.

بختیاری درباره کار بعدی خود توضیح داد: فیلمنامه فیلم دوم خود را نوشته‌ام و در تلاش هستم که بتوانم آن را به مرحله تولید برسانم. این کار هم کوتاه و در فضای رئالیسم جادویی است. دلیل کار کردنم در این فضا هم این است که از ابتدا بیشتر توانسته‌ام را با این مدل سینما و ادبیات ارتباط برقرار کنم و این دنیایی است که آن را بیشتر دوست دارم. درحقیقت برخورد غیرمتعارف با مسائل جدی را دوست دارم.

مریم بختیاری در پایان درباره فعالیت در حوزه فیلم کوتاه گفت: دوست دارم همچنان فیلم کوتاه بسازم و مدت بیشتری در این حوزه فعالیت داشته باشم. اینکه یک ایده جذاب را بتوانم در یک مدت زمان کوتاه به مخاطب خود ارائه بدهم برایم لذت بخش است.

فیلم کوتاه «بالا افتادن» درباره مردی است که خوابش متناسب با انتظارش پیش نمی‌رود. این فیلم تقریبا از تیرماه ۱۴۰۰ پیش تولید خود را آغاز کرد اما به دلیل شیوع کرونا کمی کار به عقب افتاد و در نهایت روزهای پایانی شهریور و طی ۳ روز فیلمبرداری کار انجام و در بهمن ماه همان سال نسخه نهایی کار آماده شد.

https://didhonar.ir/?p=19766