پلاتوهنر

اژدهای نقره‌ای جشنواره کراکو به «دختر» رسید

به گزارش پلاتو هنر، شصت و سومین جشنواره فیلم کراکو از 7 تا 14 خرداد برابر با 28 مه تا 4 ژوئن در لهستان برگزار شد و فیلم‌های مستند «دختر» ساخته یاسر طالبی و «خانه خاموش» ساخته فرناز و محمد

به گزارش پلاتو هنر، شصت و سومین جشنواره فیلم کراکو از 7 تا 14 خرداد برابر با 28 مه تا 4 ژوئن در لهستان برگزار شد و فیلم‌های مستند «دختر» ساخته یاسر طالبی و «خانه خاموش» ساخته فرناز و محمد جورابچیان در این رویداد معتبر به نمایش درآمد و فیلم مستند «دختر» جایزه اژدهای نقره‌ای بخش مسابقه کوتاه را دریافت کرد.

مستند «دختر» در یک شهر کوچک محافظه‌کار در ایران می‌گذرد که مردی آسیب‌پذیر همسرش را از دست داده است. دختر او، یک دختر 18 ساله باهوش، دوست دارد به تحصیل خود ادامه دهد. آنها با هم زندگی می کنند و خیلی خوب پیش می روند، اما رابطه آنها ساده نیست. از این دختر انتظار می رود که مطیع باشد، از پدر پیر مراقبت کند و در ازای ازدواجی سریع، از برنامه های دانشگاهی خود دست بکشد، در حالی که برای او همسر جدیدی جستجو می شود. سارا این ایده را خیلی دوست ندارد زیرا هیچ کس نمی تواند جایگزین مادر مرحومش شود.

یاسر طالبی در سال ۱۳۶۱ در ایران به دنیا آمد. او کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و تدوینگر و عضو انجمن فیلمسازان مستند ایران (IRDFA) است و فیلم‌های او در جشنواره‌های جهانی به نمایش درآمده و جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

جشنواره فیلم کراکوف یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای جهان است که به فیلم‌های مستند، انیمیشن و کوتاه اختصاص دارد. هسته اصلی آن شامل سه مسابقه با رتبه برابر است: مسابقه فیلم مستند، مسابقه فیلم کوتاه و مسابقه ملی. در طول هشت روز جشنواره، بینندگان فرصتی برای تماشای حدود 250 فیلم از لهستان و از سراسر جهان دارند. آن‌ها در بخش‌های مسابقه و در نمایش‌های ویژه نمایش داده می‌شوند. این جشنواره با نمایشگاه، کنسرت، نمایش در فضای باز و دیدار با هنرمندان همراه است.

https://didhonar.ir/?p=19631