پلاتوهنر

شروع یک هفته دیگر با گالری‌گردی

به گزارش پلاتو هنر، جمعه 5 خرداد ماه طبق روال هر هفته چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. در ادامه به معرفی تعدادی از نمایشگاه‌ها که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، پرداخته‌ایم. نمایشگاه انفرادی

به گزارش پلاتو هنر، جمعه 5 خرداد ماه طبق روال هر هفته چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد.

در ادامه به معرفی تعدادی از نمایشگاه‌ها که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، پرداخته‌ایم.

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار رها رشیدی‌پور با عنوان ‎«بی واک» پنجم تا ۲۶ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ دایر است.

یعقوب امدادیاننمایشگاه نقاشی‌های یعقـوب امدادیان پنجم خرداد در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک ۱۲ افتتاح شده و تا ۲۹ خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در این نگارخانه برپاست.

شکوه بیدارینمایشگاه‌های «شکوه بیداری» از آثار محسن احمدوند و «آیرونی» از آثار علیرضا الهی پنجم تا ۳۰ خرداد به جز دوشنبه‌ها روزﻫﺎی هفته ۱۲ تا ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست.‎

گالری سونمایشگاه گروهی «سازه‌ داخلی یک قلب» با آثاری از سوگل احدی، نازنین اهری‌پور، درسا بسیج، نجمه پاشایی، شیلا پیران، بی‌بی تبریزی، صراحی رفعتی، پانیذ سهرابی، کژال فخری، شیرین فخیم، سارا قدس، اوریا محمودی و آنیتا هاشمی مقدم و نمایشگاه انفرادی مونا حسین‌زاده با عنوان «رستاخیز» پنجم خرداد ساعت ۱۶ در مجموعه معاصر سو به نشانی خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، پلاک ۳۰ افتتاح شده و تا ۲۶ خرداد از ساعت ۱۲ تا ۱۹ دایر هستند.

این مجموعه شنبه‌ها تعطیل است.‎

بیرون از خانهنمایشگاه گروهی مجسمه «بیرون از خانه» با آثاری از سرشین آتش افروز، مریم بهمنش، الهه حمیدی، سعیده رشیدی، مینا سراج، گلناز شایق، رعنا صنعتی، نرگس غلام دولابی، نگار کریمی، کیمیا گرامی‌نژاد، فاطمه محمدبیگی، بهناز نظاری با کیوریتوری مریم کوهستانی تا ۱۹ خرداد همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست.

گالری شریف«تامآی (ماه کامل)» عنوان نمایشگاه گروهی از نقاشی‌های کودکان هفت تا ۱۵ ساله روستای گل‌آخور (گورئییل) به کوشش سحر جعفری است که تا 12 خردادماه در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

این نمایشگاه حاصل کارگاهی دو روزه است که پس از زلزله خوی در روستاهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد. تمامی عواید این نمایشگاه به کودکان این کارگاه تعلق دارد.

نمایشگاه عکس‌های بهمن جلالی با عنوان «یادداشت‌های تصویری» تا ۳۰ خرداد به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برپاست.

«ماده و روح و وقت و خاطره» عنوان نمایشگاه گروهی است که با همکاری‌ میان مینا معصومی و اشکان زهرایی تا 4 تیرماه در گالری دلگشا به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک 17برپاست.

شهرزاد قاضی زادهنمایشگاه انفرادی شهرزاد قاضی‌زاده با عنوان «میزانسن» تا 22 خردادماه در گالری نیان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ در معرض تماشا قرار دارد.

«آرتیفکت» عنوان نمایشگاه انفرادی مهران جهان نژاد است که تا 18 خردادماه در گالری شلمان به نشانی تهران، میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 برپاست.

 

https://didhonar.ir/?p=19027