پلاتوهنر

هیچکس به فکر رشد هنر نیست

به گزارش پلاتو هنر، کاظم هژیرآزاد، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود در حوزه تصویر با بیان اینکه در کشور ما سیاست هنری وجود ندارد؛ آرزو کرد تا هنر به جایگاه شایسته خود برسد. این

به گزارش پلاتو هنر، کاظم هژیرآزاد، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود در حوزه تصویر با بیان اینکه در کشور ما سیاست هنری وجود ندارد؛ آرزو کرد تا هنر به جایگاه شایسته خود برسد.

این هنرمند گفت: «در حال حاضر در سریالی به کارگردانی مسعود آب پرور حضور دارم که تا پایان خرداد ماه فیلمبرداری آن به پایان خواهد رسید و در صورت امکان بعد از محرم و صفر از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.»

او ادامه داد: «این سریال به دوران آخر سلطنت احمدشاه و فرار او به فرانسه اشاره دارد و اکنون ولیعهد او محمدحسن میرزا برای برسرگذاشتن تاج پادشاهی نقشه دارد که با حضور سردار سپه (رضا شاه) این نقشه بر آب می شود.»

هژیرآزاد عنوان کرد: «من به عنوان مشاور محمدحسن میرزا ایفای نقش می کنم. مشاوری که تمام تلاش خود را برای رسیدن ولیعهد به تاج و تخت پادشاهی می کند.»

بازیگر فیلم سینمایی «به نام پدر» گفت: «سکانس هایی از نقش من در سریال «بازپرس» به کارگردانی احمد معظمی باقی مانده است که باید آن هم به پایان برسانم.»

او با اشاره به اینکه در هیچ پروژه تئاتری حضور ندارد، توضیح داد: «متاسفانه در وضعیت فعلی همه هنرمندان تئاتر متضرر شده اند. وقتی تماشاخانه شانو با مدیریت قطب الدین صادقی شروع به فعالیت کرد همه ما آرزو و امید داشتیم که فعالیت این سالن به بهترین شکل ادامه پیدا کند اما متاسفانه از او حمایتی نشد و او مجبور شد تا سالن را ببندد.»

این هنرمند با بیان اینکه در کشور ما سیاست هنری وجود ندارد، عنوان کرد: «متاسفانه هیچکس نمی خواهد که هنر رشد کند. برای رشد تئاتر و دیگر هنرها باید همانطور که برای رشد فوتبال اقدام میشود، عمل کرد. فوتبال با نگاه کردن به مسابقات بین الملل، مربی خارجی و مناسبات حرفه ای رشد می‌کند. تئاتر نیز نیاز به مناسبات درست، حرفه ای و تعامل با دیگر کشورها دارد که متاسفانه هچکس به فکر آن نیست.»

هژیرآزاد در پایان گفت: «تنها باید امیدوار باشیم که شاید روزی با یک سیاست درست هنری بتوانیم هنر را در جایگاهی که شایسته آن است، ببینیم.»

https://didhonar.ir/?p=17410