پلاتوهنر

گفت‌وگو با بازیگر فیلم سینمایی «غریب»

محمدحسین لطیفی؛ مهربانانه فیلم می‌سازد

به گزارش پلاتو هنر، علیرضا حنیفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به حضورش در فیلم سینمایی «غریب» از تجربه همکاری اش با محمد حسین لطیفی کارگردان این اثر گفت. حنیفی درباره نقشش در فیلم سینمایی «غریب» گفت: «این

به گزارش پلاتو هنر، علیرضا حنیفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به حضورش در فیلم سینمایی «غریب» از تجربه همکاری اش با محمد حسین لطیفی کارگردان این اثر گفت.

حنیفی درباره نقشش در فیلم سینمایی «غریب» گفت: «این فیلم سینمایی با محوریت شخصیت شهید بروجردی است که من در آن به ایفای نقش پدر یکی از شهدای عزیزمان به ایفای نقش پرداختم.»

او ادامه داد: «شخصیت پدری که با وجود شهادت یکی از فرزندانش در جنگ؛ فرزند دیگرش را برای کمک به رزمندگان به شهید بروجردی معرفی می کند.»

این هنرمند افزود: «در اصل این پدر؛ ماموسا یا پیش نماز آن منطقه نیز هست. فردی که شهید بروجردی پشت سر او به اقامه نماز می‌ایستاده است. این حضور شهید بروجردی در نماز جماعت اهل سنت نشان از وحدت و همدلی بین اهل سنت و تشیع دارد. شهید بروجردی در بدترین شرایط هم سعی دارد از اعتدال و وحدت چشم پوشی نکند.»

این نویسنده و بازیگر پیشکسوت درباره تجربه همکاری با محمدحسین لطیفی گفت: «طی مدت همکاری با محمدحسین لطیفی به این نتیجه رسیدم که او انسان مهربانی است و مهربانانه یک کار را می سازد. در واقع تحکم و اینکه فقط من می گویم در کارش نیست.»

او ادامه داد: «لطیفی در ساخت اثرش یک نوع مشاوره، تبادل نظر با بازیگرانش دارد و این موضوع به ساخت درست و پیشبرد سالم یک فیلم یا سریال کمک می کند.»

بازیگر فیلم سینمایی «غریب» درباره حضور در نقش فردی که مابه ازای بیرونی دارد؛ توضیح داد: «قطعا وقتی به عنوان یک بازیگر در نقش شخصیتی که نمود واقعی داشته است، قرار می گیری باید به جغرافیا، فرهنگ و خلق و خوی افراد آگاهی داشته باشی.»

علیرضا حنیفی در پایان گفت: «نگاه، لبخند و حتی غم هر یک از افراد از فارس، لر، کرد، ترک گرفته تا دیگر اقوام در عین شبیه بودن در کلیت شامل تفاوت هایی است. به نظر من بازیگر وقتی قرار است یک شخصیت واقعی را بازسازی کند باید به فرهنگ آن آدم توجه داشته باشد. کجا زندگی کرده، کجا بزرگ شده، با چه طیف فکری رشد کرده است و حالا در این موقعیت چگونه برخورد می کند؟ چراکه انسانها در هر موقعیت تغییر شخصیت می دهند وباید به تمامی این نکات توجه شود.»

فیلم سینمایی «غریب» به نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی محمدحسین لطیفی محصول سال 1401 است که با بازی بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی به شیوه فرماندهی او در اتحاد مسلمین در بحبوبه شورش احزاب کرد همچون کومله ها و دموکرات ها در سال های 1357 تا 1359 در کردستان می پردازد.

سرمایه گذار این اثر سازمان هنری رسانه ای اوج است و برای نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فم فجر و هفدهمین جشنواره فیلم مقاوت اکران شد.

«غریب» از جمله آثار اکران نوروزی است که از 25 اسفندماه روی پرده سینماها رفته و پس از فیلم سینمایی «فسیل» در رده دوم فروش سینماهای سراسر کشور قرار دارد.

https://didhonar.ir/?p=17297