پلاتوهنر

این هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

به گزارش پلاتو هنر، جمعه اول اردیبهشت ماه طبق روال هر هفته چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. تعطیلات عید فطر نیز زمان مناسبی برای علاقه‌مندان به هنر بود تا از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

به گزارش پلاتو هنر، جمعه اول اردیبهشت ماه طبق روال هر هفته چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. تعطیلات عید فطر نیز زمان مناسبی برای علاقه‌مندان به هنر بود تا از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از نمایشگاه‌ها که امکان  بازدید از آن‌ها فراهم است، پرداخته‌ایم.

نمایشگاه انفرادی آثار الله یار نجفی با عنوان «عدن/عدم» یکم تا ۲۲ اردیبشهت ماه در گالری پروژه‌های آران برپاست.

این گالری از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های غزال وزیری با عنوان ‎«روایتِ تکرار» تا ششم اردیبهشت ماه در گالری شلمان در معرض تماشا قرار دارد.

این گالری در نشانی بلوار میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷، واحد یک واقع شده است.

نمایشگاه انفرادی آثار حجمی روزبه شریف با عنوان ‎«سیاه بازی» تا ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مجموعه معاصر سو به نشانی خیابان نجات الهی (ویلا)، سمیه، پورموسی، پلاک ٣٠ برپاست.

نمایشگاه گروهی «پراکسیس» ۲۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت، یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر برپاست.

گالری شیدایی شنبه‌ها تعطیل است.

در این نمایشگاه آثاری از پریا فرخی، رامین حفیظی، فران فریدونی، نرگس رنجبر، دنیا رستمی و شکوفه کریمی ارائه شده است.

۶ نمایشگاه تجسمی، روز جمعه اول اردیبهشت ساعت ۱۷ در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شدند و تا یازدهم اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان هستند.

این مجموعه روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه‌ها می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی‌های آناهید پیمان با عنوان «گسست» در گالری استاد ممیز برپاست.

گالری زمستان نیز میزبان نمایشگاه فتوکلاژهای الناز راسخ با عنوان «آدمی بی‌زمان و زمان بی‌آدمی» است.

نمایشگاه عکس‌های حامد غلامی با عنوان «تلواسه هامون» در گالری پاییز برپاست.

گالری استاد میرمیران نیز میزبان نمایشگاه عکس‌های زهرا خاوری با عنوان «نگاه» است.

همچنین نمایشگاه مجسمه‌های سنگی سیدرحیم حسینی با عنوان «تلاطم» در گالری تابستان برپاست.

نمایشگاه انفرادی عکاسی از آثار زهرا هوشیاری‌پور با عنوان «بالتازار»، ۲۵ فروردین تا هشتم اردیبهشت به جز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد۱۲ میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه «۱۱ شاهکار کوچک از ۱۱ هنرمند» با آثار داوود امدادیان، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، واحد خاکدان، حسینعلی ذابحی، جعفر روحبخش، علی‌اکبر صادقی، مسعود عربشاهی، فریده لاشایی و بهمن محصص تا ششم اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب برپاست.

این گالری در نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها واقع شده است.

نمایشگاه گروهی از آثار سها درخش و نیلوفر محمدی با عنوان «پدیدار سوم» با کیوریتوری صدف کیانی تا هشتم اردیبهشت دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است.

نمایشگاه گروهی نقاشی «بنگر» با آثار هنرمندانی چون علیرضا چمک، مهین منفرد، امیر شاهرخ‌ فریوسفی، پانته‌آ بیات مختاری، مانی مهرزاد، نگین عطائیه و سارا پویان‌فرد تا پنجم اردیبهشت همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴ میزبان مخاطبان است.

https://didhonar.ir/?p=16962