پلاتوهنر

فیلم کوتاه از حمایت‌های لازم برخوردار نیست

به گزارش پلاتو هنر، حامد کریوند، کارگردان فیلم کوتاه «پنجاه هزار» با بیان اینکه فیلم کوتاه دریچه‌ای برای ورود به سینمای بلند و حرفه‌ای کشور است، درباره جزییات و روند تولید این فیلم توضیح داد. حامد کریوند، کارگردان فیلم کوتاه

به گزارش پلاتو هنر، حامد کریوند، کارگردان فیلم کوتاه «پنجاه هزار» با بیان اینکه فیلم کوتاه دریچه‌ای برای ورود به سینمای بلند و حرفه‌ای کشور است، درباره جزییات و روند تولید این فیلم توضیح داد.

حامد کریوند، کارگردان فیلم کوتاه «پنجاه هزار» درباره جزییات تهیه و تولید این فیلم عنوان کرد: «فردین رحمانپور طرح این فیلمنامه را برای کار به من پیشنهاد داد. پس از این ما طی جلساتی که با هم داشتیم به پرداخت بیشتر داستان رسیدیم و نگارش آن بعد از چندین بازنویسی به پایان رسید.»

او ادامه داد: «این فیلم کوتاه داستان پسر جوانی‌ست که با پدرش در جنوب شهر زندگی می کند. او برای بقا و حفظ روابط اجتماعی و خانوادگی اش مجبور است، بجنگند.»

کریوند افزود: «در ابتدا قصدمان ساخت یک اثر تجربی بود که خوشبختانه بسیار جدی پیش رفت و به اثری حرفه‌ای تبدیل شد.»

این کارگردان با اشاره به انتخاب بازیگران فیلم تضویح داد: «فردین رحمانپور شخصیت این پسر را بسیار کم سن و سال و نوجوان در نظر داشت، اما آنچه در ذهن من بود با توجه به مناسبات پدر و پسری که در فیلم خواهیم دید، قطعا سن بیشتری داشت. بعد از شکل‌گیری و نگارش دیالوگ‌های متن، به نظر من، فردین رحمانپور، نویسنده کار، که تجربه بازی در تئاتر و فیلم نیز دارد، گزینه مناسبی برای بازی در این نقش بود.»

کارگردان فیلم کوتاه «پنجاه هزار» بیان کرد: «بازیگر نقش پدر نیز دقیقا شب فیلمبرداری انتخاب شد. ما پیش از او با فرد دیگری تمرین کرده بودیم اما او با توجه به نگاه من به این کاراکتر، مناسب ایفای نقش نبود. به همین دلیل با وجود مخالفت تمامی اعضای گروه و با حمایت پوریا صفایی‌زاده دستیارکارگردان، حسین کیانیان برای بازی معرفی شد و بسیار خوب هم توانست نقش پدر را به تصویر بکشد.»

این هنرمند، درباره مشکلات پیش از تولید فیلم عنوان کرد: «متاسفانه بسیاری از دفاتر سینمایی همکاری و حمایت مناسبی با بچه‌های فیلم کوتاه ندارند؛ برای ساخت اثر، فضای مناسب وجود نداشت یا از مدیران، ما انتظار پرداخت اجاره بهای پیش تولید یک فیلم بلند را داشتند.»

او در ادامه بیان کرد: «امیدوارم شرایط ساخت فیلم کوتاه برای تمامی عزیزانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، راحت‌تر شود، چراکه قطعا فیلم کوتاه دریچه‌ای برای ورود به سینمای بلند و حرفه‌ای کشور است.»

حامد کریوند در پایان گفت: «فیلم کوتاه «پنجاه هزار» تاکنون در دو جشنواره بین المللی در کشورهای پرتغال و ژاپن حضور یافته است و امیدواریم این حضور مسیری برای دیده شدن تلاش گروه فیلمسازی «پنجاه هزار» باشد.»

https://didhonar.ir/?p=16658