پلاتوهنر

شما به خلوت هنرمندان در آتلیه‌شان دعوتید

به گزارش پلاتو هنر، تا به حال پیش آمده که دوست داشته باشید پا به خلوت هنرمندان در آتلیه‌شان بگذارید؟ در آنجا با روند شکل‌گیری ایده مجموعه ها و آثار هنری آشنا شوید؟ یا بدانید در فضای خصوصی هنرمندان چه

به گزارش پلاتو هنر، تا به حال پیش آمده که دوست داشته باشید پا به خلوت هنرمندان در آتلیه‌شان بگذارید؟ در آنجا با روند شکل‌گیری ایده مجموعه ها و آثار هنری آشنا شوید؟ یا بدانید در فضای خصوصی هنرمندان چه می‌گذرد؟

طبقه سوم کتابفروشی ثالث در خیابان کریمخان، این روزها و در ایام تعطیلات عید نوروز میزبان نمایشگاه «ده بر ده» است.

درواقع در این نمایشگاه 10 هنرمند بازه زمانی ده ساله‌ای از تجربیات خود را از فضای خصوصی آتلیه بیرون آورده اند و در فضای عمومی گالری، در معرض نمایش گذاشته‌اند. چیزی که به محض ورود به گالری نظر مخاطب را به خود معطوف می‌کند. گویا فضای گالری به 10 قسمت تقسیم و به فضای مخصوص به هر هنرمند اختصاص پیدا کرده است.

در بیانیه این نمایشگاه گروهی می‌خوانیم: «ده به یک بازۀ ده ساله (یک دهه) اشاره دارد. ده تنها یک عدد نیست، تمثیلی است از گذر، عبور از دوره ای به دوره دیگر، محدودۀ طی شدۀ یک مسیر برای تکامل، برای تجربه کردن، برای اندیشیدن و مطمئناً برای تکرارکردن آموزه ها وسنجش های مثبت و تاثیر این گذر زمان بر سیر تحولِ تفکر و جریان سیال اندیشۀ یک هنرمند، ویژگی هایی را می سازد که در بررسی چند دورۀ مختلف کاری او مشهود است.

این نمایشگاه ارائه‌ای از روند شکل‌گیری اندیشه های هنرمند، کشف وشهود در ناخودآگاه و نهایتاً پیمودن راه و رسیدن به نقطۀ امن تصویر است. این همان نقطۀ کلیدی نمایشگاه است، دراینجا ما شاهد نمونه هایی از چند دوره کاری هنرمندان هستیم که به وضوح مسیر مطالعۀ هر هنرمند را نشان می دهند.»

علیرضا آدم بکان، سعید امکانی، علیرضا پویا، حسین تمجید، عیسی جباری، رامین حفیظی، امیر سقراطی، هیرو شیخ الاسلامی، نجوا عرفانی و سعید نودهی هنرمندانی هستند که پژوهش تصویری خود را در این نمایشگاه برای مخاطبان ارائه کرده‌اند.

در ایام نوروز اگر در تهران هستید و به مسافرت نرفته‌اید گالری‌گردی یکی از گزینه‌های مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت شما است.

گالری ثالث همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در نشانی تهران، کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١٤٨ میزبان مخاطبان است.

پلاتو هنر سعی دارد طی سلسه گزارش‌ها و گفتگوهایی به معرفی نمایشگاه‌هایی که در نوروز در معرض تماشا قرار دارند، بپردازد.

https://didhonar.ir/?p=14681