پلاتوهنر

فیگور گویای حال یک شخص یا یک اجتماع است

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه آثار علیرضا میرزا رضایی با عنوان «وضعیت انسان» در گالری ثالث برپاست. میرزا رضایی درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: سال ۱۳۷۳ نقاشی را شروع کردم و از سال ۱۳۹۱ شروع به فیگور کشیدن کردم.

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه آثار علیرضا میرزا رضایی با عنوان «وضعیت انسان» در گالری ثالث برپاست.

میرزا رضایی درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: سال ۱۳۷۳ نقاشی را شروع کردم و از سال ۱۳۹۱ شروع به فیگور کشیدن کردم. قصد من از کشیدن فیگور انسان آن بود که احساسات خوبی مثل آرامش و زیبایی را در قالب انسان نشان دهم تا مخاطبان جذب آرامش کار شوند.

او با بیان اینکه نقاشی‌های فیگوراتیو با فضا ارتباط دارند، تصریح کرد: به نظر من فیگور می‌تواند گویای حال یک شخص یا یک اجتماع باشد و در عین حال هنرمند می‌تواند احساسات خود را به آن اضافه کند. وقتی یک مدل زنده را طراحی می‌کنید، در آخر می‌توان از خلاقیت ذهن کمک گرفت و با اضافه کردن جزئیات دیگر، ترکیب خاصی ساخت.

این هنرمند افزود: آثارم ساخته ذهن خودم و کاملا تخیلی هستند. داستان یا روایت خاصی پشت آن‌ها وجود ندارد و کار‌هایی که می‌کشم الهام گرفته از موقعیت آدم‌ها یا نقاشی‌های دیگر است. این الهامات را با تخیلات خودم در کنار هم جمع کرده و روی کاغذ پیاده می‌کنم تا طرح نهایی به دست بیاید.

میرزا رضایی در پایان اظهار کرد: کار‌هایم به سبک آبستره فیگوراتیو است و جدیدا فضای تازه‌ای برای کار‌ها ایجاد کردم که قسمتی از نقاشی‌ها را سفید می‌کنم و مانند فضای خالی دیده می‌شود. اما در همان فضا رنگ‌های مختلف به کار برده شده و سعی می‌کنم بیشتر از رنگ‌های شاد مانند نارنجی استفاده کنم، زیرا یک رنگ قوی است و مخاطبان را جذب می‌کند.

منبع: هنرآنلاین

https://didhonar.ir/?p=14049