پلاتوهنر

آخرالزمان را با یک تکنیک هنری منحصربفرد تماشا کنید

به گزارش پلاتو هنر، کامبیز عبدل‌زاده هنرمند ایرانی به تازگی یک مجموعه آثار جدید خلق کرده است. این مجموعه شامل 50 اثر هنری می‌شود که همه با تکنیک های خاصی ارائه شده اند. او در گفتگو با خبرنگار پلاتو هنر

به گزارش پلاتو هنر، کامبیز عبدل‌زاده هنرمند ایرانی به تازگی یک مجموعه آثار جدید خلق کرده است. این مجموعه شامل 50 اثر هنری می‌شود که همه با تکنیک های خاصی ارائه شده اند. او در گفتگو با خبرنگار پلاتو هنر به معرفی یکی از شاخص‌ترین آثار این مجموعه پرداخت و گفت: این اثر «رستاخیز» یا «آخرالزمان» نام دارد و در مجموعه «هدود» ارائه شده است. این اثر اشاره به غایت انتظار بشر در تنگ‌ترین زمان تاریخ دارد.

این هنرمند درباره ارائه تکنیک هدود در این اثر تصریح کرد: این کار حجم دارد و فقط یک نقاشی ساده روی بوم نیست. وقتی به «رستاخیز» نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که از دل خاک و خاکستر اسکلت‌هایی از گور برآمده‌اند. اسکلت‌هایی که همه دوش بر دوش هم از سمت چپ به سمت راست می روند و آخرالزمان و رستاخیز عظیم را برای مخاطب تداعی می کنند؛ روزی که تمام مردگان از خاک برمی‌خیزند و در ادیان و مذاهب مختلف دنیا نیز معتقدند که آن روز، روز حساب است.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه این مجموعه تقریبا به پایان رسیده است، خیلی از دوستان هنرمند و صاحب‌نظر توجه ویژه‌ای به این اثر نشان داده اند.

عبدل‌زاده در ادامه درباره تکنیک هدود و انتخاب نام این مجموعه توضیح داد: تکنیک هدود را به‌طور مفصل در کتابی که به زودی منتشر خواهد شد، توضیح خواهم داد. این تکنیک یک نگاه و زاویه خاص به کالیگرافی و نقاشیخط دارد. به طور کلی من سعی دارم به دور از تعصبات سنتی و مرزبندی میان رشته‌های هنری مختلف فعالیت کنم. معتقدم که هیچ اشکالی ندارد که ما با لوازم و وسایل خوشنویسی یا با تکنیک‌های خوشنویسی یا نقاشیخط، تصویرسازی کنیم یا مثلا با تکنیک های نقاشی مجسمه بسازیم.

او ادامه داد: ما باید در روند خلق اثر هنری هرکجا که لازم بود از ابزار و تکنیک‌های مختلف استفاده کنیم. من نیز هرچه پیش می روم، سعی دارم در آثارم مرزهای بین رشته‌های هنری را از بین ببرم و آثار قوی‌تری ارائه کنم.

عبدل زاده در پایان درباره چاپ کتاب خود در آینده گفت: امیدوارم طی 5 – 6 ماه آینده کتاب آمده انتشار شود. همچنین امیدوارم بتوایم با رایزنی‌ خوب این کتاب را در داخل و خارج ایران عرضه کنیم.

ندا زنگینه

https://didhonar.ir/?p=13256