پلاتوهنر

نمایش «هفت پیکر» در ارمنستان اجرا شد

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «هفت پیکر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی از گروه هنری تندیس که آذر و دی 1401 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته بود، روز هفتم اسفند (۲۶ فوریه) به عنوان محصول

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «هفت پیکر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی از گروه هنری تندیس که آذر و دی 1401 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته بود، روز هفتم اسفند (۲۶ فوریه) به عنوان محصول مشترک ایران و ارمنستان با حضور بازیگران این دو کشور در سالن هامازگاین جوانان شهر ایروان میزبان تماشاگران ایرانی و ارمنی این کشور بود.

اجرای خارجی این نمایش دارای شش بازیگر ارمنی و هفت بازیگر ایرانی بود که هرکدام با بهره‌گیری از واژه‌های مقابل به زبان خود صحبت کردند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «قصه، حکایت بهرام شاه ایران است. سرآغاز این حکایت، قصه سنمار معمار است. این قصه حکایت عاشقانه بهرام بر دختران هفت‌گنبد و هفت حکایت آن هفت پیکر برای بهرام است.»

حامد شیخی، مریم ملیغیان، ساغر بهنام، واردوهی الباکیان، علی اسدیان، آناهید کاراپِطیان، نِوِر پطروسیان، سپیده سعیدی نیا، ناره آواگیان، محمد جبراییلی، لیلیت موسیسیان، ایلوش یزدان پناه و ساموئل جی.پی در این اثر مشترک ایران و ارمنستان ایفای نقش کردند.

لیلیت موسیسیان (تهیه‌کننده)، فاطمه عبدالرحیمی، ساموئل جی.پی (سرمایه‌گذاران)، بابک یاور، ساموئل جی.پی (موسیقی) دیگر عوامل نمایش «هفت پیکر» بودند.

منبع: ایران تئاتر

https://didhonar.ir/?p=13282