پلاتوهنر

سپری کردن اوقات فراغت با گالری‌گردی

به گزارش پلاتو هنر، روز جمعه ۱۴ بهمن ماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در کشور افتتاح شد. این نمایشگاه ها فرصت مناسبی در اختیار علاقه‌مندان به هنر قرار می دهد تا هفته خود را با گالری‌گردی سپری کنند. در ادامه

به گزارش پلاتو هنر، روز جمعه ۱۴ بهمن ماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در کشور افتتاح شد. این نمایشگاه ها فرصت مناسبی در اختیار علاقه‌مندان به هنر قرار می دهد تا هفته خود را با گالری‌گردی سپری کنند.

در ادامه مروری بر نمایشگاه‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، داریم:

نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی «موج» ۱۴ بهمن تا ۹ اسفند در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، کوچه تور، خیابان وفایی ورمزآبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ برپاست.

نمایشگاه آثار حسنعلی جهانشاهی افشار با عنوان «تنازع» تا ١۴ بهمن ماه در گالری با برپاست.

این گالری به نشانی ‎بلوار ارتش غرب، بعد از محلاتى، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک ١، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶٠٢ و ۶٠٣ میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه آثار پگاه مشفقی با عنوان «سرخی من از تو» ۱۴ تا ۲۵ بهمن در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ در معرض تماشا قرار دارد.

نمایش انفرادی «بی‌وزنی» از آثار محمدعلی ترقی‌جاه از روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه تا پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به همت، خیابان گل نبی غرب، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی پور، کوچه قندی، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه با ۲۶ اثر از این هنرمند معاصر، شامل فیگور، طبیعت، پرتره، خروس‌ها و اسب‌های شناخته شده‌ی ترقی‌جاه است و گرچه رنگ در این آثار به کار نرفته اما همچنان کمپوزیسیون آثارش چشم را در اثر می‌چرخاند و موفقیت و تمایز آثار او را نشان می‌دهد.

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط با عنوان «خط خُطوه»، مجموعه‌ای از آثار سیدهدایت موسوی، با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است و تا ۲۶ بهمن ماه ادامه دارد.

این مجموعه‌ آثار مشتق‌شده از فرم‌های متنوع خوشنویسی، شامل ۱۸ اثر کتابت نستعلیق، دوازده اثر قطعه نستعلیق، هجده اثر سیاه‌مشق و دو اثر نقاشی‌خط، برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، همه‌روزه (به‌جز ایام تعطیل)، از ساعت ۱۰ تا ۱۸، به موزه هنرهای معاصر فلسطین، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۷۴، مراجعه کنند.

نمایشگاه کاریکاتور «چهل منفور» به همت بنیاد روایت فتح در تالار آئینه برج آزادی برپاست.

آثار برگزیده از کارتونیست‌های پنجمین جشنواره هنر مقاومت از بنیاد روایت فتح با عنوان «چهل منفور» تاریخ انقلاب اسلامی در تالار آئینه مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان مخاطبان است.

«ناتمامی» نمایشگاه انفرادی از آثار علی اعتبار است که در گالری ثالث واقع در کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ از تاریخ جمعه ۷ بهمن تا سه شنبه ۲۵ بهمن پابرجاست.

نمایشگاه «نقاشان کوچک» ۱۱ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ افتتاح شد و تا روز پنجشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ در نگارخانه معرفت دایر است. د

در این‌ نمایشگاه ۴۶ اثر از هنرمندان کوچک سنین ۴ تا ۸ سال با تکنیک آبرنگ و پاستل به نمایش گذاشته شده است.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند به نگارخانه فرهنگسرای معرفت واقع دربلوار شهران، بعد از زیرگذر شهیدهمت مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۰۱۴۴۴ تماس حاصل کنند.

https://didhonar.ir/?p=10166