پلاتوهنر

مصطفی زراوندیان: «تجسم هنر» یک نگارخانه به وسعت ایران است

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر 7 بهمن ماه افتتاح شد و تا 28 بهمن در موسسه فرهنگی – هنری صبا برپا است. سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر درباره روند برگزاری این رویداد هنری گفت: پانزدهمین دوره

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر 7 بهمن ماه افتتاح شد و تا 28 بهمن در موسسه فرهنگی – هنری صبا برپا است.

سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر درباره روند برگزاری این رویداد هنری گفت: پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال دارای سه بخش طوبای زرین، قله‌ها و تجسم هنر است. تجسم هنر بخشی است که به استان‌ها اختصاص دارد و رقابتی نیست بلکه به صورت نمایشگاهی اجرا می‌شود.

اودرباره انتخاب مدیران هنری استان‌ها توضیح داد: امسال طی مکاتبه‌ای با ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها از آن ها خواهش کردیم تا به ترتیب اولویت 3 هنرمند شاخص استان را به ما معرفی کنند. همه استان‌ها نیز پاسخ ما را دادند. در ستاد برگزاری جشنواره این هنرمندان را بررسی، انتخاب و به استان‌ها معرفی کردیم و احکام آن ها به عنوان مدیران هنری یا کیوریتورهای استانی صادر شد.

زراوندیان ادامه داد: یکی از شاخص های ما برای انتخاب این مدیران این بود که آن‌ها هنرمندان استان را بشناسند و همچنین با جو آن استان آشنایی داشته باشند. در این راستا مدیران هنری در 8 رشته هنری با هنرمندان ارتباط برقرار کردند و آثار را جمع‌آوری کردند. این آثار برای ما ارسال شد و ما برای اینکه از نظر سطح کمی و کیفی همسان سازی کنیم برخی آثار را مورد بررسی قرار دادیم.

دبیر بخش تجسم هنر تصریح کرد: استان‌ها براساس این آثار نمایشگاه‌های خود را آماده کردند و تمام استان ها در بهمن ماه نمایشگاه دارند. به این صورت که همزمان با برگزاری نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ما در وسعت کشور عزیزمان یک نگارخانه داریم. دلیل ما برای برگزاری این بخش این بود که بستری ایجاد کنیم تا هنرمندان استان بتوانند آثاری که خلق کرده اند، در معرض تماشا بگذارند و در استان خود معرفی شوند.

او ادامه داد: در این بخش به دلیل غیررقابتی بودن ما به 12 نفر به انتخاب کیوریتور استان هدیه می دهیم.

زراوندیان در پایان گفت: نسبت به سال گذشته ما با افزایش هنرمندان استانی در این بخش مواجه بودیم و امسال بالغ بر 550 هنرمند دراین بخش حضور داشتند. سال گذشته 972 اثر ارسال شد و امسال بیش از 1200 اثر ارسال شده بود. جالب توجه اینکه سیستان و بلوچستان با ارسال 300 اثر بالاترین رتبه در سطح استان است و بعد از آن تهران رتبه دوم را دارد. کمترین هنرمند شرکت کرده از استان سمنان بوده است.

https://didhonar.ir/?p=9005