پلاتوهنر

مدیرکل تجسمی: با موضوعات منفعلانه برخورد نمی‌کنیم

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر 7 بهمن ماه افتتاح شد و تا 28 بهمن در موسسه فرهنگی – هنری صبا برپا است. عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد و رییس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

به گزارش پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر 7 بهمن ماه افتتاح شد و تا 28 بهمن در موسسه فرهنگی – هنری صبا برپا است.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد و رییس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار پلاتو هنر درباره پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عنوان کرد: آنچه که ما در شورای سیاستگذاری برای پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درنظر گرفته بودیم، بحث رویکرد متعالی هنر بود. اکنون ما در نمایشگاه شاهد این اتفاق هستیم و آثاری که مشاهده می‌کنید در راستای هنر اصیل ایرانی – اسلامی و در بخش‌هایی در ترکیب با هنر مدرن، خلق شده‌اند تا این رخداد و رویداد هنری بسیار مهم کشور را رقم بزنند.

او درباره بخش «قله‌ها» در جشنواره امسال توضیح داد: ما امسال در بخش «قله‌ها» روی بحث امید تمرکز داشتیم. ما در گام دوم انقلاب قرار داریم و روح گام دوم انقلاب بر 2 محور کلی امید و خوشبینی به آینده و جوان‌محوری استوار است. بر این اساس نمایشگاه امسال را که مشاهده کنید، تعداد زیادی از آثار کار جوانان عزیز کشورمان است که متعهدانه پای این جشنواره ایستادند و با خلق آثار این رویداد را رقم زدند.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه درباره حواشی پیش از جشنواره و حضور نداشتن برخی هنرمندان در این رویداد گفت: ما در مرکز هنرهای تجسمی ارشاد پس از آغاز جریان اعتراضات سیاسی و اجتماعی کشور ستادی را تشکیل دادیم و اساسا دنبال این بودیم که هرگز با موضوعات منفعلانه برخورد نکنیم. وظیفه ما بسترسازی است و این زمینه را فراهم کردیم. درضمن ما برای تمام سلایق و علایق احترام ویژه قائل هستیم، درنتیجه چه آن‌هایی که برای جشنواره اثر ارسال کردند و چه آنهایی که نفرستادند برای ما قابل احترام هستند.

او ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و وطنمان را دوست داریم. این آثار نشانه همین موضوع است و کسی که ایران را دوست دارد باید زحمت را به جان بخرد و در جاهایی هزینه نیز پرداخت کند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون توسط دشمنان خود در پیچ‌های تاریخی متعدد قرار گرفته است؛ ما هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌های اقتصادی، تولید و پرورش داعش را دیدیم و در این شرایط هنر می‌تواند به کمک مبارزه با این موضوعات بیاید که در این رویداد این اتفاق حاصل شد.

رییس شورای سیاستگذاری جشنواره تصریح کرد: خروجی که در این رویداد شاهد آن هستیم حاصل هوشمندی و نگاه آگاهانه هنرمندان به جشنواره هنرهای تجسمی فجر است، زیرا هنرمندان آثاری خلق کردند که هم از نظر حس بصری و زیبایی‌شناسی و هم حس معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی در مرتبه بالایی قرار دارند.

سهرابی در پایان گفت: علی‌رغم احترامی که برای هنرمندانی که در جشنواره شرکت نگردند قائل هستم، امیدوارم مجاب شوند که سال دیگر در این رویداد حضور داشته باشند. ما باید هوای همدیگر را داشته باشیم و پشت هم بایستیم و این نمایشگاه مصداق همین موضوع است که ایرانیان باید پشت یکدیگر بایستند. هنر متعهد انقلابیِ اصیل ایرانی – اسلامی نیز پشت این بستر ایستاد و این رویداد مهم رقم خورد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

https://didhonar.ir/?p=8684