پلاتوهنر

حمید ناطقی: «آکوستیک مین» داستان رشادت‌ مازندرانی‌ها به زبان فرم و موسیقی است

به گزارش پلاتو هنر، نمایش خیابانی «آکوستیک مین» به نویسندگی و کارگردانی حمید ناطقی نهم و دهم بهمن ماه همزمان با روزهای پایانی جشنواره چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت اجرا می‌شود. ناطقی متولد سال

به گزارش پلاتو هنر، نمایش خیابانی «آکوستیک مین» به نویسندگی و کارگردانی حمید ناطقی نهم و دهم بهمن ماه همزمان با روزهای پایانی جشنواره چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت اجرا می‌شود.

ناطقی متولد سال 1372 است و از سال 1386 فعالیت حرفه‌ای خود را در دنیای هنرهای نمایشی آغاز کرده است. بازی در نمایش‌های «آخرین پر»، «بهرام گور»، «آختن»، «غنیمت» و… تنها بخشی از کارنامه هنری این هنرمند به شمار می‌آید.

حمید ناطقی نویسنده و کارگردان این اثر درباره داستان نمایش گفت: «آکوستیک مین» داستان رشادت‌ها و فداکاری اهالی مازندران در تمام دوران تاریخی و سیاسی ایران زمین است که با زبان فرم و موسیقی به نمایش گذاشته می‌شود.

او افزود: امسال برای اولین دوره است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت می‌کنم. این اتفاق منجر شده تا اطلاعات جدید و متفاوتی کسب کنم و پس از سال‌ها فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی برگ تازه‌ای از تجربه در تئاتر برایم ورق بخورد.

ناطقی با تأکید بر اینکه پرداختن به هنر‌های نمایشی یک ضرورت است، ادامه داد: هنرهای نمایشی برای انسان مثل آب و هوا است. متاسفانه در بیشتر دوران تئاتر غریب بوده و خانواده بزرگ این هنر والا نباید اجازه بدهد چراغ تئاتر کم‌فروغ یا خدایی نکرده خاموش شود.

او ضمن ابراز علاقه‌اش به نمایش خیابانی گفت: با توجه به علاقه‌ای که نسبت به آداب و سنت‌های بومی استان محل زندگی خودم و سایر استان‌های کشور دارم، طراحی و کارگردانی این نمایش را برعهده گرفتم.

ناطقی در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی میان اجرا در تهران با دیگر شهرستان‌ها وجود دارد، افزود: خوشبختانه امروزه مردم در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها جزو تماشاگران حرفه‌ای تئاتر هستند و استقبال خوبی از این هنر دارند.  البته این موضوع بر کسی پوشیده نیست که همیشه استقبال مردم در مرکز کشور بهتر از استان‌های دیگر است.

ناطقی در پایان گفت: امیدوارم حال همه‌ مردم کشورمان خوب باشد و تمام سختی‌ها و کم و کاستی‌های آن‌ها رفع شود.

https://didhonar.ir/?p=8784