پلاتوهنر

محمود سالاری: هنرمندان استان‌های مختلف باعث قوام جشنواره فجر شدند

به گزارش خبرنگار پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه ۷ بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد. در این مراسم محمود سالاری معاون امور هنری ارشاد، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و سیدعباس میرهاشمی دبیر

به گزارش خبرنگار پلاتو هنر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه ۷ بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

در این مراسم محمود سالاری معاون امور هنری ارشاد، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و سیدعباس میرهاشمی دبیر جشنواره حضور داشتند.

محمود سالاری در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم عنوان کرد: پانزدهمین جشنواره تجسمی با حضور جمعی از اساتید فرهنگ و هنر کشورمان آغاز شده است. ما نیز اذعان داریم که کارها برای داوری بسیار خوب و باکیفیت هستند و خلاقیت قابل اعتنایی دارند. هرکدام از آثار حاضر در این نمایشگاه می‌تواند برای دقایقی شما را میخکوب خود کند.

او اظهار کرد: آثار در حوزه ترکیب هنرهای اصیل ایرانی و مدرن قابل اعتنا هستند. من به همه تبریک می‌گویم و از این همه نبوغ هنری هنرمندان خوشحالم.

معاون هنری در ادامه درباره تحریم جشنواره‌های فجر توسط برخی افراد، بیان کرد: الحمدلله انقلاب ایران، رود جاری است و در همه ادوار این موضع‌گیری‌ها وجود داشته است اما هر روزه جشنوارها شکوفاتر شده‌اند. این کارها در چهل و سه سال ره به جایی نبرده است زیرا هنرمند جویای حقیقت است و این جشنوارها بهانه‌ای است که هنر ایران را عرضه کنیم. اگر کسی علاقه و امید به آینده داشته باشد، فعالیت می کند چون هنرمندان بیدار هستند، حال یک جماعتی می‌خواهند هنر را گروگان بگیرند اما ره به جایی نمی‌برند.

سالاری در پایان عنوان کرد: هنرمندان استان‌های مختلف باعث قوام فجر شدند.

پانزدهمین «جشنواره تجسمی فجر» از هفتم تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود.

موضوع این جشنواره آزاد بوده است و آثار در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سـرامیک، چیدمان) نقاشی و نگارگری  ارزیابی شده است.

در دو بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند در رشته‌های مختلف تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری روی دیوار رفته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

 

https://didhonar.ir/?p=8643