پلاتوهنر

مجتبی لاله‌زاری: با اجرای عموم نمایش جاندار می‌شود

مجتبی لاله‌زاری، کارگردان نمایش دل‌لرزه با بیان اینکه واکنش خنده و گریه مخاطب با اجرای عموم مشخص می‌شود، خاطرنشان ساخت: نمایشی که روی صحنه می‌رود کاملا جا می‌افتد و جاندار می‌شود. به گزارش پلاتو هنر به نقل از دبیرخانه هفتمین

مجتبی لاله‌زاری، کارگردان نمایش دل‌لرزه با بیان اینکه واکنش خنده و گریه مخاطب با اجرای عموم مشخص می‌شود، خاطرنشان ساخت: نمایشی که روی صحنه می‌رود کاملا جا می‌افتد و جاندار می‌شود.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، نمایش دل‌لرزه در هفتمین جشنواره ملی تئاتر در سالن پلاتو اردکان به روی صحنه رفت.

مجتبی لاله‌زاری، کارگردان این نمایش با بیان اینکه حدود پنج ماه است که این کار را تمرین کردیم درباره روند این نمایش گفت: ایده و طرح کار با بنده بود که با نویسنده محترم جناب آقای سیدعلی موسویان از نویسندگان خوب تهران صحبت کردم و ایشان نمایشنامه را نوشت.

او در پاسخ به این سؤال که آیا انتظار چنین واکنش‌های خنده و گریه‌ مخاطب را داشتید یا خیر، اظهار داشت: ما در ماه گذشته در بوشهر اجرا داشتیم که همه گریه می‎‌کردند. وقتی اجرا می‌روید آزمون و خطا شکل می‌گیرد و در واقع می‌فهمی واکنش تماشاچی چیست، کجا خنده می‌کند و کجا گریه.

لاله‌زاری با اشاره به اینکه ما همه این واکنش‌ها را در اجرای عموم دیده‌ایم و کار کاملا جا افتاده است، افزود: با اجرای عموم است که کار نمایش جاندار می‌شود.

طاهره هنزایی، بازیگر زن این نمایش درباره ورودش به دنیای تئاتر گفت: من از هفت سال پیش از نمایش زری سلطان کارم را شروع کردم و این نمایش بیست‌وچهارمین کارم بود.

او ادامه داد: دخترم بازیگر بود. وقتی یک بار سر صحنه رفتم آقای جعفر دِل‌دِل یک صحنه کوتاه به من داد تا بازی کنم. ایشان گفت که باید بیایی و بازی کنی. من مداح هستم و با این اتفاق، وارد بازیگری هم شدم.

هنزایی در پایان با تأکید بر اینکه باید حرمت و حریم مادرها را نگه داریم، بیان کرد: درست است که مادرها بهانه‌گیری می‌کنند، اما همین، قوت بازو و زانوی شما می‌شود.

https://didhonar.ir/?p=7996