پلاتوهنر

محمدمهدی اسماعیلی: جشنواره فرصتی برای معرفی استعدادهای جوان است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در جمع خبرنگاران از تعیین وضعیت حریم تئاترشهر خبر داد و جشنواره بین المللی تئاتر فجر را فرصتی برای معرفی استعدادهای جوان دانست. به گزارش پلاتو هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در جمع خبرنگاران از تعیین وضعیت حریم تئاترشهر خبر داد و جشنواره بین المللی تئاتر فجر را فرصتی برای معرفی استعدادهای جوان دانست.

به گزارش پلاتو هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته یکشنبه دوم بهمن ماه و در دومین شب برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به همراه محمود سالاری، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی، و کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به تماشای «شب دهم» نشست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از تماشای نمایش، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بودجه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: ما تلاش کرده ایم تا آنچه دبیران محترم جشنواره ها به ما گفته اند، تا حد زیادی تحقق پیدا کند.

او در پاسخ به اینکه تاکنون بودجه برگزاری جشنواره پرداخت نشده است، توضیح داد: کارهای تخصیص بودجه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است و محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که در ایام برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر چه خبر خوشی در مورد افزایش بودجه برای هنرمندان تئاتر دارد، گفت: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر موردی در این زمینه داشتند ما گفته ایم چشم.

اسماعیلی با بیان اینکه در روزهای آینده قرار است به طور رسمی با شهردار تهران کار تعیین وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر را آغاز کنند، توضیح داد: تنها هماهنگی های اجرایی در زمینه تعیین وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر باقی مانده است. توافق انجام شده است. امیدواریم شهرداری زودتر این کار را به انجام رساند.

او در پاسخ به اینکه تا چه حد اهل تماشای تئاتر و آثار جشنواره بین المللی تئاتر فجر است، گفت: من از دوران دانشجویی به تئاتر شهر می آمدم. اکنون نیز با توجه به مسئولیتی که برعهده دارم، دوستان لطف می کنند و گاهی فضایی را فراهم می کنند که به اینجا بیایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان و گروه های نمایشی استان های مختلف در این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه داد: براساس بررسی هایی که انجام دادیم، فکر می کنم امسال پر رونق ترین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر به ویژه در برگزاری جشنواره مناطق کشور و جشنواره های استانی داشتیم.

در گزارش هایی که دوستان از این رویداد هنری ارائه دادند، نشان داد هنرمندان استان های مختلف با اشتیاق بسیار بالایی در جشنواره شرکت کرده اند و یک دوره کم نظیر برای جشنواره امسال داریم.

«اسماعیلی» در پایان درباره حضور کمرنگ هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: به هر حال ما فضا را برای حضور پیشکسوتان و هنرمندان شناخته شده فراهم کردیم و دوستان هم تلاش کردند تا از حضور بزرگان این عرصه بهره ببرند. تلاش ما این است که همه به اندازه لازم حضور داشته باشند. در هر حال جشنواره بیشتر فرصتی برای معرفی و شناساندن استعدادهای جوان است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این گفتگوی کوتاه با خبرنگاران با حضور در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش روز دهم نشست.

«روز دهم» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی علی برجی نمایشی با محوریت نمایش های آیینی سنتی و دفاع مقدس است که در دومین روز برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و در بخش جایزه بزرگ صحنه این رویداد هنری در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه رفت.

سردبیر

https://didhonar.ir/?p=7964