پلاتوهنر

تعامل نویسنده و کارگردان، پیام نمایش را بهتر می‌رساند

محمدمحسن شفیعی بازیگر تئاتر گفت: زمانی که بین نویسنده و کارگردان تعامل و مفاهمه خوب شکل بگیرد، صددرصد مفهوم و پیام را می‌توان بهتر به مخاطب رساند. به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی تئاتر

محمدمحسن شفیعی بازیگر تئاتر گفت: زمانی که بین نویسنده و کارگردان تعامل و مفاهمه خوب شکل بگیرد، صددرصد مفهوم و پیام را می‌توان بهتر به مخاطب رساند.

به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، محمدمحسن شفیعی، بازیگر دو نمایش دهه شصت و لالایی‌های ننه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار این دبیرخانه گفت: نمایش دهه شصت درباره قصه‌های حذف شده کتاب فارسی است؛ در این نمایش یک نارنجکی که عمل نکرده و در زمان حادثه منفجر نشده، به دنبال قصه خود می‌گردد.

همه‌ی شخصیت‌های کتاب فارسی دهه شصت برای او راه‌حل دارند تا به قصه خود برگردد.

وی افزود: لالایی‌های ننه سرما درباره شهدا و مادرانی است که در دفاع مقدس ایثار کردند؛ این نمایش در رابطه با چند رزمنده مفقود الاثر است که بعد از 30 سال پیکرهای آن‌ها در یک گور دسته جمعی توسط نیروهای تفحص پیدا می‌شود.

شفیعی درباره نویسندگی و کارگردانی تئاتر گفت: زمانی که بین نویسنده و کارگردان تعامل و مفاهمه خوب شکل بگیرد، صددرصد مفهوم و پیام را می‌توان بهتر به مخاطب رساند. این تعامل در دو نمایش دهه شصت و و مخصوصا در لالایی‌هایی ننه ایران ایجاد شده است و امیدوارم نتیجه‌اش را ببینیم.

گفتنی است، محمدمحسن شفیعی از تهران، جایزه اول نمایش‌های لالایی‌هایی ننه ایران و دهه شصت را گرفت؛ علی خاتمی، آهنگساز نمایش دهه شصت از تهران نفر برگزیده موسیقی شد؛ محمد قدیمی بازیگر نمایش دهه شصت از تهران، جایزه دوم بازیگری مرد را از آن خود کرد.

آرزو کرمی‌زند بازیگر نمایش دهه شصت از تهران و حسنا قبادی بازیگر نمایش لالایی های ننه ایران از ایلام جایزه دوم بازیگری زن را از آن خود کردند؛ از مجتبی خلیلی، طراح لباس نمایش دهه شصت، قدردانی شد؛ کیانوش احمدی، نویسنده نمایش لالایی‌های ننه ایران از ایلام، جایزه سوم طرح و ایده گرفت.

حسنا قبادی، جایزه سوم کارگردانی نمایش لالایی‌های ننه ایران را گرفت و همچنین آدینه رحیم‌نژاد، کارگردان نمایش دهه شصت، جایزه دوم کارگردانی را از آن خود کرد.

همچنین دو نمایش دهه شصت و لالایی‌های ننه ایران به دبیرخانه جشنواره مریوان معرفی شدند.

https://didhonar.ir/?p=8025