پلاتوهنر

طاری:با تفکری که دارم هر کاری را قبول نمی کنم

به گزارش آوینا فیلم، مصطفی طاری بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون گفت : آخرین حضور من در مقابل دوربین بیش از یک سال پیش بود که حضوری کوتاه در پروژه «سلمان فارسی» جناب آقای میرباقری داشتم، غیر از آن نزدیک

به گزارش آوینا فیلم، مصطفی طاری بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون گفت : آخرین حضور من در مقابل دوربین بیش از یک سال پیش بود که حضوری کوتاه در پروژه «سلمان فارسی» جناب آقای میرباقری داشتم، غیر از آن نزدیک به ۱۰ سال است که در هیچ پروژه‌ای حضور نداشته‌ام.. دلیل قبول دعوت آقای میرباقری هم ضمن دوستی‌ای که با ایشان دارم این است که می‌دانم کارش را خوب می‌شناسد و همکاری با ایشان همواره لذت‌بخش است.
وی تأکید کرد: من خودم در عرصه بازیگری کسی نیستم اما قطعاً ترجیح می‌دهم با کسانی کار کنم که از همکاری با آن‌ها چیزی یاد بگیرم. نزدیک به ۵۰ سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستم و هنوز هم دوست دارم در کاری حضور داشته باشم که چیزی از او یاد بگیرم. به همین دلیل تا به امروز ۶ همکاری با داوود میرباقری داشته‌ام. در سریال «سلمان فارسی» هم نقش کوتاهی را پذیرفتم که هرچند کوتاه است ولی نقشم هم بسیار زیبا و حساس بود و برای من هم تازگی داشت.
با تفکری که درباره بازیگری دارم، هر کاری را قبول نمی‌کنم
طاری تأکید کرد: من دیگر جوان ۲۰ ساله نیستم و می‌خواهم با هر کسی که همکاری می‌کنم،چیزی از او بادبگیرم. بازیگری که چنین تفکری دارد، مطمئن باشید هر کاری را قبول نمی‌کند. «هنر بازیگری» با این که بازیگر صرفاً یک سری دیالوگ را بگوید، فرسنگ‌ها فاصله دارد من نمی‌توانم چنین نگاهی به بازیگری داشته باشم. «هنر بازیگری» حائز اهمیت است.
این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون تأکید کرد: تحصیلات در رشته بازیگری مهم نیست. ۸۰ درصد بازیگران بزرگ دنیا تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند و صرفاً در کلاس‌های بازیگری حضور داشته‌اند
با چالش‌های اقتصادی زندگی کنار می‌آیم اما کارنامه‌ام را خراب نمی‌کنم
اصلاً اینگونه نیست که من از نظر اقتصادی شرایط خیلی خوبی داشته باشم اما ترجیح می‌دهم با چالش‌های اقتصادی در زندگی‌ام کنار بیایم اما کارنامه و حرفه‌ام را خراب نکنم. وقتی نقشی را دوست نداشته باشم نمی‌توانم آن را بپذیرم.
وی درباره اینکه آیا دل‌تنگ حضور در سینما نمی‌شود هم گفت: مگر می‌شود که دل‌تنگ نشوم؟ امروز هم اگر شرایطی پیش بیاید که احساس کنم می‌توانم در یک کار اثرگذار باشم و از حضور در آن چیزی یاد بگیرم، حتماً آن را می‌پذیرم. هنر بازیگری عشق من است. من کارم را از صحنه تئاتر آغاز کردم و اولین استادم جناب حمید سمندریان بود و ۱۲ سال با او همکاری داشتم. همواره هم در سینما و تئاتر فعال بوده‌ام اما وقتی احساس می‌کنم دیگر از کاری لذت نمی‌برم چرا باید حضور در پروژه‌ای را بپذیرم.

این بازیگر درباره ایفای نقش کاراکترهای معتاد در کارنامه بازیگری خود هم گفت: نقشی در فیلم «بی‌پناه» داشتم که مربوط به سال‌های دهه ۶۰ می‌شود و در آن نقش معتاد داشتم که فوق‌العاده هم اثرگذار بود.
نقش‌های مثبت و منفی برای من یکسان است و به‌دنبال تکرار خودم نیستم. همین که مخاطب بتواند جذب نقشی که ایفا کرده‌ام، بشوند، برایم بسیار مهم است.

اگر در قید حیات نباشم هم به «سلمان» افتخار می‌کنم
این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: امیدوارم زنده باشم و نقش‌آفرینی‌ام در «سلمان فارسی» را هم ببینم.
وی در پایان درباره فعالیت‌های پیش روی خود توضیح داد: در حال حاضر دو سه قصه را آماده کرده‌ام و در تلاش هستم تا فیلمنامه آن‌ها را کامل کنم تا بتوانم خودم آن‌ها را بسازم. البته از نظر اقتصادی بودجه کار را ندارم و باید ابتدا برای مجوز آن‌ها از وزارت ارشاد اقدام کنم. بعد از سال‌ها فعالیت این توانمندی را دارم که این قصه‌ها را خودم روایت کنم اما توان اقتصادی‌اش را ندارم و باید ببینم در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد. آدمی نیستم که خودم را تحت فشار بگذارم. حتی با جوان‌ها هم علاقه‌مندم کار کنم اما همه چیز باید سر جای خودش باشد.

https://didhonar.ir/?p=2757