رئیس سازمان سینمایی در دیدار با مدیران و رؤسای دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران از در راه بودن بودجههای جدید برای این مجموعه خبر داد و گفت: از سال آینده حداقل ۱۰ دفتر سینمای جوان با شاخص استعدادیابی و شایستهمحوری آموزش رایگان ارائه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، نشست محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، با مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران و مدیران و رؤسای دفاتر انجمن در استانها و شهرستانهای مختلف امروز یکشنبه یکم آبان در سالن 8 پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ابتدای صحبتهای خود بیان کرد: بسیار خوشحالم که فرصتی برای دیدار با همه مدیران دفاتر انجمن در شهرستانهای مختلف فراهم شد. البته باید بگویم برای اولینبار سازمان سینمایی در این دوره سفرهای استانی خود را آغاز کرده و تاکنون 13 سفر استانی را پشت سر گذاشته است. سعی ما این است که بتوانیم مشکلات استانها را مرتفع کنیم. مشکلات عدیدهای در زمینههای مختلف، ساختمان، وضعیت استجاری و زیرساخت و تجهیزات آموزشی و … که گریبانگیر دفاتر سینمای جوان است. اما خوشبختانه اقدامات خوبی نیز تا امروز رخ داده است. تلاش ما این بوده تا استانداران نیز وارد این همراهی شده تا از ظرفیت آنها نیز استفاده شود و قطعا این پیگیریها به صورت جدیتر نیز ادامه مییابد.
رییس سازمان سینمایی ادامه داد: به دلیل اهمیت و جایگاه مراکز سینمای جوانان ایران با مساعدت و اهتمام معاون محترم رئیس جمهور و شخص وزیر در اولین جلسه شورای عالی سینما این مهم مورد بررسی قرار گرفت و برای تجهیز دفاتر انجمن در استان ها و شهرستانها بودجههای مؤثری در نظر گرفته شده و اعتباراتی هم برای تولید، تجهیز و نوسازی این مراکز پیشبینی شده که روز گذشته ابلاغ شده است. قطعا در کنار بخشهای عرضه و سینماداری و تولید حرفهای تقویت سینمای استانی از دغدغه های جدی ما است.
او درباره موضوع تولید بیان کرد: در موضوع تولید، دفاتر شهرستانها باید پویاتر عمل کنند، سینمای استانها باید حیات داشته و فعال باشند؛ وقتی از سینمای استانی حرف میزنیم منظور سینمای استان با همه وجوه و مختصات فرهنگی، آیینی، زبانی و سبک زندگی و دغدغه مردم آن استان است. اگر این اتفاق رخ دهد، در نهایت ما به رنگین کمانی از اقلیمهای مختلف در سینمای ایران چه در سینمای کوتاه و مستند و چه در سینمای بلند داستانی میرسیم.
به گفته وی، در چنین شرایطی آثار سینما از کلیشهها و مضمونها و فرمهای همیشگی و تکراری نیز عبور میکند. منظورم این است که اگر یک استان مانند استان اصفهان فیلمی را میسازد، از عوامل تولید و بازیگران همین شهر استفاده کند، از مضمون و محتوایی بر اساس خصوصیات این استان در فیلمنامهها استفاده شود.